24 stycznia 2022
Nisza rynkowa. Co to jest i jak ją zidentyfikować? [animacja CRMŚP]
Udostępnij
Strategia niszy rynkowej to jedna z najczęstszych i najskuteczniejszych metod prowadzenia biznesu wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Sprowadza się do odkrycia, a następnie zaspokojenia konkretnej potrzeby określonej grupy odbiorców. Zidentyfikowanie niszy rynkowej i trafne odpowiedzenie na jej potrzeby, otwiera przed przedsiębiorcami szansę na stworzenie zupełnie nowego, często bardzo dobrze prosperującego biznesu.
Pytanie jak zidentyfikować lub samemu wykreować niszę? Pod uwagę powinniśmy wziąć 5 elementów, których przeanalizowanie powinno dać nam odpowiedź czy hipotetyczna nisza faktycznie istnieje i czy ma potencjał biznesowy. Te elementy to:
- Konkurencja
- Zadowolenie.
- Potencjał wysokich zysków.
- Rozwiązywanie realnych problemów klientów.
- Wysoki popyt rynkowy.
Wiele niszowych produktów lub usług cieszy się dużym zapotrzebowaniem. Mogą nimi być na przykład sklep internetowy z mydłem robionym domowym sposobem, dostosowanym do potrzeb klientów z alergią na detergenty, marka ubrań dla mam karmiących, czy hodowla świerszczy dla sklepów i ogrodów zoologicznych. Jak widać nisz rynkowych, które można zagospodarować z sukcesem, jest wiele.
Oglądając powyższą animację dowiecie się o kluczowych elementach strategii niszy rynkowej, tego jak ją identyfikować oraz z jakich metod i narzędzi skorzystać.
Animacja powstała w ramach projektu Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw (CRMŚP) Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).