Pomiń nawigację

11 czerwca 2025 r.

Start-ups Are Us kontynuuje działania – branża EdTech bierze udział w drugiej misji wyjazdowej!

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozpoczęła w lutym realizację krótkoterminowych programów bilaterlanych dla startupów w ramach projektu Start-ups Are Us, finansowanego z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. W ramach pierwszych wyjazdów polskie startupy odwiedziły ZEA (EdTech) oraz Hiszpanię, Kanadę i Tajwan (GreenTech)

9 czerwca 2025 r. rozpoczęła się misja wyjazdowa do USA z udziałem 13 innowacyjnych startupów z branży EdTech, wybranych przez PARP. To wyjątkowa szansa na rozwój i zaistnienie na jednym z najważniejszych rynków technologicznych na świecie.

W misji biorą udział następujące firmy: RCH Venture, Gangla, Visus VR, Successio, Metaskills, Anava Capital, Calmsie, Educat, Prosta Edukacja, Q24, Unicorn VR World, JETVAR oraz Yoniee.

Dzięki współpracy PARP z prestiżowymi partnerami zagranicznymi powstał kompleksowy program misji, który stwarza polskim startupom realną szansę na rozwój międzynarodowy – poprzez nawiązywanie kluczowych kontaktów, wymianę wiedzy oraz promocję swoich rozwiązań na rynku amerykańskim. Program wyjazdu, trwającego do 13 czerwca br., obejmuje intensywną serię spotkań z wiodącymi instytucjami wspierającymi innowacje i przedsiębiorczość w Nowym Jorku oraz Miami. Na liście partnerów znalazły się m.in.:

  • SOSA – globalna platforma innowacji łącząca startupy z korporacjami, inwestorami i instytucjami publicznymi,
  • QUAY Acceleration – międzynarodowy program akceleracyjny wspierający rozwój startupów technologicznych i ich wejście na rynki zagraniczne,
  • Europejsko-Amerykańska Izba Handlowa (European-American Chamber of Commerce) – organizacja wspierająca rozwój biznesu i transatlantycką współpracę,
  • Miami-Dade Beacon Council – regionalna agencja rozwoju gospodarczego działająca na rzecz przyciągania inwestycji i wspierania innowacyjnych firm w regionie Miami,
  • Miami Dade College – największy publiczny college w USA, silnie zaangażowany w rozwój programów wspierających przedsiębiorczość i nowe technologie,
  • SelectFlorida – instytucja wspierająca zagraniczne firmy w ekspansji na rynek Florydy, oferująca wsparcie w nawiązywaniu lokalnych kontaktów biznesowych oraz promocję ich działalności na międzynarodowej arenie gospodarczej,
  • Alan B. Levan | NSU Broward Center of Innovation – centrum innowacji przy Nova Southeastern University, skupiające się na skalowaniu startupów i projektów technologicznych.
  • Mana Tech – ekosystem innowacji i inwestycji technologicznych w Miami, wspierający startupy poprzez mentoring, networking i dostęp do finansowania.

Przed uczestnikami misji intensywny tydzień pełen inspirujących spotkań, sesji networkingowych oraz prezentacji swoich rozwiązań przed potencjalnymi partnerami, inwestorami i ekspertami branżowymi. To czas na budowanie relacji, testowanie modeli biznesowych w nowym otoczeniu i zdobywanie bezcennego feedbacku od przedstawicieli jednego z najbardziej rozwiniętych rynków EdTech na świecie. Jesteśmy przekonani, że udział w tej misji pomoże polskim startupom z sektora EdTech efektywnie wejść na rynek USA i nawiązać strategiczne relacje z liderami innowacji.

Start-ups Are Us to kluczowy element wspierania międzynarodowej ekspansji młodych polskich firm. Udział w misji do USA stwarza doskonałą okazję do promocji innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, które odpowiadają na globalne wyzwania związane z cyfryzacją nauczania, wyrównywaniem szans edukacyjnych oraz rozwojem kompetencji przyszłości. To także szansa na nawiązanie wartościowych partnerstw i zdobycie doświadczeń niezbędnych do dalszego rozwoju na światowym rynku EdTech.

Projekt realizowany jest z Funduszy Europejskich 2021–2027 w ramach działania 2.29 Start-ups Are Us, Priorytet II: Środowisko sprzyjające innowacjom, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki.

Może Cię zainteresować

Opublikowano: 11.06.2025 14:35
Poprawiono: 11.06.2025 08:56
Modyfikujący: marek_rzewuski
Udostępniający: marek_rzewuski
Autor dokumentów: