5 listopada 2025 r.
Polska misja EdTech w Singapurze – innowacje, inspiracje i globalne perspektywy
Polskie startupy z branży edukacyjno-technologicznej (EdTech) rozpoczęły wizytę w Singapurze w ramach misji gospodarczej organizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w programie Start-ups Are Us. Celem przedsięwzięcia jest poznanie jednego z najbardziej zaawansowanych ekosystemów edukacyjnych na świecie oraz nawiązanie kontaktów z kluczowymi partnerami biznesowymi i inwestorami z regionu Azji Południowo-Wschodniej.
Misja rozpoczęła się od spotkań w EduSpaze – największym akceleratorze EdTech w Singapurze. Uczestnicy poznali lokalną strategię rozwoju edukacji opartej na sztucznej inteligencji, funkcjonowanie narodowej platformy edukacyjnej Student Learning Space oraz przykłady współpracy między szkołami a sektorem technologicznym.
W kolejnych dniach delegacja uczestniczyła w sesjach networkingowych i spotkaniach z przedstawicielami sektora edukacji z Singapuru, Malezji, Wietnamu i Filipin, zdobywając wiedzę o trendach i potrzebach regionu w zakresie personalizacji nauczania, cyfryzacji i rozwoju kompetencji przyszłości.
Szczególnym punktem programu był udział delegacji w targach EDUtech Asia 2025 – jednym z największych wydarzeń branży EdTech w regionie. Targi zgromadziły tysiące uczestników z całego świata, w tym liderów globalnych firm technologicznych, inwestorów oraz przedstawicieli instytucji edukacyjnych i administracji publicznej. Dla polskich startupów był to dzień pełen inspiracji, spotkań i wymiany doświadczeń, a także możliwość zaprezentowania swoich rozwiązań i zapoznania się z najnowszymi trendami w edukacji cyfrowej.
Przed uczestnikami misji kolejne intensywne dni. W planie znajdują się spotkania z Singapore Business Federation, Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH, meetup z lokalnymi founderami, a także wizyta w Singapore Management University – Institute of Innovation & Entrepreneurship, jednej z najbardziej prestiżowych uczelni w regionie. Zwieńczeniem misji będzie pitching session, podczas której polskie startupy zaprezentują swoje rozwiązania przed inwestorami z Azji Południowo-Wschodniej. Wydarzenie to będzie doskonałą okazją do uzyskania cennego feedbacku oraz nawiązania potencjalnych kontaktów inwestycyjnych.
Polskie firmy coraz odważniej wchodzą na międzynarodową scenę innowacji, udowadniając, że technologie edukacyjne tworzone w Polsce mogą konkurować z najlepszymi – zarówno pod względem jakości, jak i wizji przyszłości edukacji.
Misja EdTech w Singapurze stanowi trzecią podróż studyjną w 2025 roku realizowaną w ramach programu Startups Are Us, po wcześniejszych wyjazdach przedstawicieli branży EdTech do Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Stanów Zjednoczonych. Wszystkie te inicjatywy łączy wspólny cel – wspieranie polskich startupów w internacjonalizacji działalności i budowaniu pozycji na rynkach globalnych.