Pomiń nawigację

Wzornictwo

Opracowanie i wdrożenie strategii wzorniczej kluczem innowacyjnego rozwoju firmy CAMA

Beneficjent

Firma CAMA Montażowo-Handlowo-Usługowa Jarosław Głaszczka

Wartość projektu

2 186 940,00 PLN

Wartość dofinansowania

1 330 700,00 PLN

Program operacyjny

Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej

Działanie

Wzornictwo w MŚP

Opis projektu

Firma CAMA specjalizuje się w montażu oraz sprzedaży stolarki budowlanej, oferując okna, drzwi i usługi wykończeniowe dla budownictwa. W ramach projektu przeprowadzono audyt wzorniczy, który obejmował całościową analizę działalności firmy pod kątem potencjału i potrzeb wzorniczych. Następnie, na podstawie wyników audytu opracowano strategię wzorniczą, zawierającą rekomendacje dotyczące dalszych działań związanych ze stosowaniem wzornictwa w firmie CAMA. Działania wskazane w strategii wzorniczej zostały w całości uwzględnione w ramach realizowanego projektu. W oparciu o zawarte w niej rekomendacje firma opracowała i wdrożyła do oferty innowację produktową IsoEstetic – nowy typ okien PCV z niewidocznym zgrzewem oraz współczynnikiem przenikalności cieplnej do 0,7 W/(m²K). Równocześnie dokonano udoskonalenia produktów już znajdujących się w ofercie. W celu umożliwienia wdrożenia innowacji zakupiono środki trwałe w postaci zgrzewarki czterogłowicowej oraz oczyszczarki naroży, tworzących automatyczną linię zgrzewająco-czyszczącą do profili z PCV, wykorzystującą technologię bezwypływkową, zapewniającą wyższą precyzję i estetykę wykonania. W ramach projektu wdrożono metodykę zarządzania wzornictwem – zwiększono kompetencje kadry zarządzającej i pracowników produkcji, uporządkowano strukturę organizacyjną firmy, a także zaktualizowano stronę internetową, dostosowując ją do standardu WCAG i rozszerzając o informacje o nowych produktach. Zrealizowano także szereg działań marketingowo-komunikacyjnych, w tym: zakup projektu identyfikacji wizualnej firmy CAMA, strategii marketingowej, projektu ekspozytora na nowe produkty oraz skorzystano z doradztwa agencji marketingowej. Dzięki realizacji projektu firma wzmocniła swoją konkurencyjność poprzez rozwój potencjału w zakresie wzornictwa i jego efektywnego wykorzystania w bieżącej działalności.

Źródło obrazu: Adobe Stock

logo Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej logo Rzeczpospolita Polska logo PARP Grupa PFR