Pomiń nawigację

Nowe produkty i inwestycje

Opracowanie wieloobiektywowego i modułowego systemu do rejestracji obrazu i dźwięku w technologii VR z zaawansowaną korekcją dystorsji i optymalizacją jakości, wykorzystywanego do transmisji m.in. wydarzeń kulturalnych i sportowych.

Beneficjent

X-ONE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Wartość projektu

12 355 697,58 PLN

Wartość dofinansowania

9 093 270,21 PLN

Program operacyjny

Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki

Działanie

Ścieżka Smart

Opis projektu

Celem projektu jest przeprowadzenie szeregu logicznie zaplanowanych prac B+R w celu opracowania komplementarnych rozwiązań sprzętowych i programistycznych składających się na system do rejestracji obrazu i dźwięku w technologii VR z zaawansowaną korekcją dystorsji i optymalizacją jakości, wykorzystywanego do transmisji m.in. wydarzeń kulturalnych i sportowych. Projekt stanowi odpowiedź na rosnącą popularność okularów VR oraz wzrost liczby transmitowanych online wydarzeń kulturalnych i sportowych. Główną zaletą technologii VR jest niwelowanie wad i ograniczeń tradycyjnej transmisji cyfrowej, zapewniając widzom nieporównywalnie lepsze wrażenia uczestnictwa w wydarzeniu. Rezultatem projektu będzie otwarte i wielofunkcyjne narzędzie, które umożliwi eksplorację nowych form artystycznych i sportowych oraz angażowanie szerszej publiczności w przestrzeni wirtualnej i rzeczywistej. Zastosowanie takiego podejścia do różnego rodzaju wydarzeń może znacząco zwiększyć dostępność i zaangażowanie w doświadczenia kulturalne czy też sportowe, umożliwiając uczestnictwo większej liczbie osób, niezależnie od ograniczeń geograficznych, fizycznych czy ekonomicznych. Nowy produkt będzie posiadał następujące cechy innowacyjne: 1. Wieloobiektywowe urządzenie rejestrujące obraz w zakresie minimum 220 stopni przeznaczone do wyświetlania w okularach VR. 2. Wysoka rozdzielczość obrazu, co najmniej 4200×2200 pikseli, dostosowana do możliwości współczesnych okularów VR. 3. Możliwość wymiany obiektywów oraz laserowy system korekcji dystorsji obrazu, umożliwiający operatorowi przeprowadzenie kalibracji obiektywów przed nagraniem. 4. Nowoczesne matryce CMOS o zwiększonej światłoczułości i dużej powierzchni, zapewniające lepszą dynamikę obrazu w trudnych warunkach oświetleniowych. 5. System nagrywania dźwięku ambisonicznego, który tworzy trójwymiarową scenę muzyczną dookoła słuchacza, przesuwającą się razem z ruchami jego głowy.