Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Podwyższenie konkurencyjności przedsiębiorstwa BESTER SKLEJKI w skutek wdrożenia strategii wzorniczej
Beneficjent
BESTER SKLEJKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA
Wartość projektu
2 071 282,54 PLN
Wartość dofinansowania
1 028 342,07 PLN
Program operacyjny
Polska wschodnia
Działanie
Wzór na konkurencję
Opis projektu
Przedsiębiorstwo BESTER SKLEJKI jest firmą rodzinną. Jej założyciel w 1968 r. otworzył mały warsztat z usługową produkcją mebli. W latach 90-tych firma rozpoczęła produkcję pierwszych komponentów ze sklejki do krzesełek szkolnych. Od 2004 r. rozpoczął się dynamiczny rozwój firmy, obejmujący stałe inwestycje w infrastrukturę oraz rozwój zatrudnienia. Obecnie firma zatrudnia ponad 90 pracowników, co pozwala na systematyczne zwiększanie mocy produkcyjnej. Lata doświadczeń w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości komponentów gięto-klejonych, skutkują nowymi wdrożeniami projektów wzorniczych i międzynarodowymi kooperacjami. Firma nieustannie dąży do osiągnięcia pozycji lidera na krajowym rynku producentów sklejki profilowanej.
Celem projektu była realizacja działań zawartych w I Etapie strategii wzorniczej. Zalecono w niej zaprojektowanie własnej kolekcji siedzisk, a także elementów architektonicznych. Wprowadzenie innowacji produktowej wiązało się z zakupem niezbędnego sprzętu – maszyn i urządzeń koniecznych do produkcji nowego asortymentu. Kolejnym zrealizowanym zaleceniem strategii było wprowadzenie innowacji marketingowej, czyli stworzenie nowego wizerunku firmy oraz uporządkowanie procesów organizacyjnych i realizacji produkcji. Skupiono się także na procesie obsługi klienta. Ciekawa i niepowtarzalna oferta przedsiębiorstwa wymagała opracowania nowej identyfikacji wizualnej marki, materiałów promocyjnych, planu promocji nowej oferty i polityki sprzedaży.
Realizacja projektu umożliwiła firmie zwiększenie konkurencyjności, co pozwoliło zaistnieć BESTER SKLEJKI na rynku międzynarodowym wśród producentów sklejki profilowanej.
- Nazwa Programu Operacyjnego: Polska Wschodnia
- Nazwa poddziałania: 1.4 Wzór na konkurencję
- Nazwa projektu: Podwyższenie konkurencyjności przedsiębiorstwa BESTER SKLEJKI w skutek wdrożenia strategii wzorniczej
- Nazwa beneficjenta: BESTER SKLEJKI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA
- Wartość projektu: 2 071 282,54 zł
- Wartość dofinansowania: 1 028 342,07 zł