Pomiń nawigację

Nowe produkty i inwestycje

Wdrożenie technologii bezodpadowej produkcji jednowarstwowego papieru toaletowego centralnie dozowanego bez gilz w Smarth Sp. z o.o.

Beneficjent

SMARTH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Wartość projektu

3 520 369,35 PLN

Wartość dofinansowania

1 603 966,20 PLN

Program operacyjny

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności

Działanie

Inwestycje we wdrażanie technologii środowiskowych, w tym związanych z GOZ

Opis projektu

Przedmiotem przedsięwzięcia jest wdrożenie technologii bezodpadowej produkcji SMARTH ZeroTrim innowacji produktowej tj. jednowarstwowego papieru toaletowego centralnie dozowanego bezgilzowego SMARTH FlexT EcoRoll. Celem przedsięwzięcia realizowanego przez Smarth Sp. z o.o. jest wdrożenie technologii środowiskowej, która jest ściśle związana z GOZ. Przedsięwzięcie polegało na wprowadzeniu na rynek papieru toaletowego jednowarstwowego, centralnie dozowanego bezgilzowego dzięki zakupowi nowoczesnej, automatycznej linii produkcyjnej umożliwiającej produkcję rolek papieru w trybie bezodpadowym. 

Smarth Sp. z o.o. inwestując w zaawansowaną technologie produkcji, zredukuje ilość odpadów, zwiększy efektywność energetyczną oraz zmniejszy emisję CO2. Produkty będą zaprojektowane w taki sposób, aby zmniejszyć ilość odpadów produkcyjnych i postkonsumenckich, co jest kluczowym elementem „Mapy Drogowej Transformacji w kierunku GOZ”.

Główne rezultaty przedsięwzięcia:

- korzyści środowiskowe: zmniejszenie wykorzystania surowców pierwotnych, redukcja ilości wytwarzanych odpadów, redukcja ilości zużywanej wody, redukcja ilości zużywanej energii pierwotnej elektrycznej i/lub cieplnej, zmniejszenie wielkości emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych z własnych źródeł,

- Zwiększenie konkurencyjności firmy, wprowadzenie innowacyjnego produktu na rynek przyciągnie klientów poszukujących ekologicznych i zrównoważonych rozwiązań, co przyczyni się do wzrostu udziału w rynku.

- Rozszerzenie oferty produktowej, produkcja jednowarstwowego papieru toaletowego centralnie dozowanego bez gilz umożliwi firmie Smarth Sp. z o.o. wprowadzenie nowego, unikalnego produktu, co przełoży się na wzrost przychodów.

- Realizacja projektu przyczyni się do podnoszenia świadomości ekologicznej wśród klientów oraz społeczności lokalnej poprzez kampanie informacyjne i działania edukacyjne.

- Projekt promuje zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, co przyczyni się do zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa oraz lokalnej społeczności.

Wskaźniki rezultatu – termin osiągniecia (docelowy) koniec 2026 r.

Źródło obrazu: Adobe Stock

logo Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności logo Rzeczpospolita Polska logo PARP Grupa PFR