Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Wprowadzenie innowacji poprzez wdrożenie rekomendacji wynikających ze strategii wzorniczej Biomaxima S.A.
Beneficjent
BIOMAXIMA SPÓŁKA AKCYJNA
Wartość projektu
6 142 270,00 PLN
Wartość dofinansowania
2 973 400,00 PLN
Program operacyjny
Polska wschodnia
Działanie
Wzór na konkurencję - II etap: Wdrożenie strategii wzorniczej
Opis projektu
BioMaxima S.A. jest notowanym na NewConnect polskim producentem podłoży mikrobiologicznych, testów, odczynników oraz sprzętu do diagnostyki in vitro. Firma jest znaczącym partnerem dla wielu klientów z rynku medycyny laboratoryjnej, weterynaryjnej oraz przemysłowej w Polsce i za granicą. BioMaxima posiada również własne Centrum Badawczo-Rozwojowe, co pozwala na opracowywanie nowych produktów dostosowujących ofertę firmy do zmieniających się potrzeb rynku.
Projekt obejmował wdrożenie nowego asortymentu produktowego oraz realizację usług związanych z wprowadzeniem w spółce systemu ERP do planowania zasobów przedsiębiorstwa, nowej strony internetowej, logo oraz szaty graficznej materiałów reklamowych.
W efekcie realizacji projektu firma wprowadziła na rynek szereg innowacyjnych produktów:
- Podłoża mikrobiologiczne i płytki kontaktowe – nowe produkty o znacząco ulepszonych parametrach, komponentach i materiałach, skierowane także na rynek pozaszpitalny.
- Testy tabletkowe do oznaczania lekooporności – dedykowane także na rynek weterynaryjny, co wyróżnia je na tle ofert konkurencyjnych. Mniejsze opakowania są bardziej przystępne cenowo.
- Bibułkowe krążki antybiotykowe – jako jedyny producent w Polsce firma oferuje dedykowane krążki antybiotykowe w formie ringu.
- Analizatory – wyróżniające się na tle urządzeń konkurencji intuicyjną ergonomią obsługi.
- Płyny i media hodowlane – nowoczesny system zapewniający optymalne wykorzystanie filtrów membranowych w celu obniżenia kosztów i zwiększenia wydajności biotechnologicznych procesów produkcyjnych.
Realizacja projektu pozwoliła na zwiększenie konkurencyjności BioMaxima na rynku i przyczyniła się do zmiany wizerunku firmy z regionalnej na firmę międzynarodową z nieograniczonymi możliwościami ekspansji biznesowej.
- Nazwa Programu Operacyjnego: Polska Wschodnia
- Nazwa poddziałania:1.4 Wzór na konkurencję, Etap II
- Nazwa projektu: Wprowadzenie innowacji poprzez wdrożenie rekomendacji wynikających ze strategii wzorniczej Biomaxima S.A.
- Nazwa beneficjenta: BIOMAXIMA SPÓŁKA AKCYJNA
- Wartość projektu: 6 142 270,00 zł
- Wartość dofinansowania: 2 973 400,00 zł