Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Wzrost konkurencyjności MDS-SŁOMEX poprzez wdrożenie rekomendacji zawartych w strategii wzorniczej
Beneficjent
MDS-SŁOMEX S.C. DARIUSZ SŁOMKA MICHAŁ SŁOMKA
Wartość projektu
4 228 688,34 PLN
Wartość dofinansowania
2 292 570,60 PLN
Program operacyjny
Polska wschodnia
Działanie
Wzór na konkurencję - II etap: Wdrożenie strategii wzorniczej
Opis projektu
Przedmiotem projektu jest wdrożenie rekomendacji zawartych w strategii wzorniczej, opracowanej w ramach naboru Wzór na konkurencję–Etap I. Celem wdrożenia jest wzrost konkurencyjności MDS-SŁOMEX, poprzez wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów. Konieczność wdrożenia innowacyjnych produktów stanowi podstawową rekomendację strategii wzorniczej.
Cele strategiczne/rekomendacje: przeprowadzenie kompleksowego procesu projektowego i wzorniczego, w celu wdrożenia innowacji produktowej. Wynikiem przeprowadzonych procesów będzie również usprawnienie działań organizacyjnych, marketingowych i technologicznych w przedsiębiorstwie.
Planowane działania:
- realizacja kompleksowego procesu projektowego, w tym opracowanie projektów wzorniczych oraz prototypów oraz przeprowadzenie testów nowego produktu w zakresie adekwatnym do wytycznych strategii i treści dokumentacji;
- rozwój zaplecza projektowego i parku technologicznego, niezbędnego do skutecznej realizacji procesów projektowych i wdrożenia do produkcji nowych produktów;
- realizacja pozostałych prac projektowych w zakresie wdrożenia, w tym opracowanie strategii wizerunku i komunikacji marketingowej.
Powyższe działania są niezbędne w celu wdrożenia innowacyjnych produktów - linii elementów parametrycznych, o geometrii stożkowej symetrycznej lub niesymetrycznej, wykonanych ze stali nierdzewnej typu 304, 306L lub 316L dedykowanych dla różnych gałęzi przemysłu.
Efekty realizacji proj.:
-wzrost przychodów firmy
-wzrost pozycji konkurencyjnej na rynku
-zwiększenie poziomu innowacyjności w przedsiębiorstwie
-zdobycie nowych klientów(nowych rynków zbytu)na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych
-zwiększenie rozpoznawalności marki i renomy przedsiębiorstwa
-lepsze dostosowanie oferty produktowej do potrzeb klientów
-obniżenie kosztów produkcji
Długoterminowym efektem będzie nawiązanie trwałej współpracy z ekspertami w zakresie wzornictwa, co dodatkowo przyczyni się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa.