Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
- Online
- Szkolenia i doradztwo
- Innowacje
- Connect & Scale UP
Spotkanie
Policy Innovation Workshops – Cyfrowe usługi publiczne dla administracji
10:00 - 13:00
Opis
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza przedstawicieli administracji publicznej i samorządów na spotkanie online "Policy Innovation Workshops", które będzie poświęcone wykorzystaniu digitalizacji, sztucznej inteligencji (AI) i Internetu Rzeczy (IoT) w transformacji usług publicznych, z naciskiem na przychody budżetowe sektora publicznego
To wyjątkowa okazja, by poznać, jak nowoczesne technologie mogą zwiększyć efektywność administracji, usprawnić pobór należności publicznych i podnieść jakość obsługi obywateli. W centrum dyskusji znajdą się podatki, przychody z usług publicznych oraz świadomość budżetowa jako narzędzie lepszego zarządzania finansami publicznymi.
Co czeka na uczestników?
- Dobre praktyki i realne case studies. Prezentacje liderów z administracji publicznej, w tym JST pokazujące wdrożenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych – od prognozowania dochodów, przez inteligentne zarządzanie majątkiem komunalnym, po optymalizację procesów podatkowych.
- Technologia w akcji. Przykłady wykorzystania digitalizacji, AI i IoT w automatyzacji i zarządzaniu procedurami podatkowymi, zamówieniami publicznymi, tworzeniem opisów przedmiotu zamówienia i monitorowaniem realizacji dostaw – przyspieszając procesy i zwiększając przejrzystość.
- Wiedza od ekspertów i praktyków. Prelekcje ekspertów ze świata technologii informatycznych w administracji mówiącego o wizji inteligentnej administracji przyszłości, a także doświadczonych liderów zmian, którzy podzielą się swoimi sukcesami i wyzwaniami.
- Praktyczne rozwiązania dla reprezentowanej jednostki. Rzeczywiste narzędzia dostępne na rynku oraz będące w fazie badań, które można wdrożyć w najbliższej przyszłości, wraz z konkretnymi rekomendacjami dotyczącymi przygotowania jednostki do cyfrowej transformacji.
Dlaczego warto wziąć udział?
Całość skoncentrowana będzie na przekazaniu uczestnikom niezbędnej wiedzy dla uzyskania gotowości do nowych wdrożeń, współpracy i wymiany wiedzy, innowacyjności i możliwości zastosowania. Dominować będą prezentacje rzeczywistych case study i merytoryczna dyskusja, dzięki której będzie można poznać konkretne pomysły do zastosowania w codziennej pracy.
Praktyczne informacje
Spotkanie online odbędzie się 3 grudnia 2025 roku w godzinach 10:00–13:00. Udział jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną liczbę linków wymagana jest wcześniejsza rejestracja.
Prelegenci
Program
3 grudnia 2025
10:00 - 10:10
Otwarcie wydarzenia i powitanie uczestników.
Wprowadzenie: przedstawienie celu spotkania, agendy, założeń i obszarów, które zostaną poruszone podczas spotkania.
Przedstawiciel PARP (Krzysztof Buczek) / Moderator (Tadeusz Pęczek - Prezes Fundacji Pro Civis)
10:10 - 10:40
Wykład ekspercki – inspiracyjny
Dorota Czyżewska-Misztal
Adiunkt w Katedrze Europeistyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
10:40 - 11:00
Prezentacja wyzwań stojących przed administracją publiczną i możliwości zastosowania rozwiązań cyfrowych
Krzysztof Darmoń
Asystent w Zakładzie Lingwistyki Komputerowej w Instytucie Studiów Informacyjnych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
11:00 - 11:20
Prezentacja nr 1 przedstawiciela administracji – dobre praktyki, wdrożone modele
Anna Dwurnik
Kierownik Biura Rozwoju Miasta Kielce
11:20 - 11:45
Prezentacja nr 2 przedstawiciela administracji – dobre praktyki, wdrożone modele
Anna Mroczek
Naczelnik Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy
11:45 - 12:30
Prezentacje rozwiązań, które zostały wdrożone lub mogłyby zostać wdrożone w administracji publicznej/ jst i stanowią przykłady dobrych (lub złych – np. nieudane wdrożenie- dlaczego?) praktyk
Grzegorz Kędzior
General Manager w Transition Technologies PSC Poland
12:30 - 12:45
Podsumowanie i zakończenie
Zapowiedź dalszych działań i kolejnych spotkań.
Przedstawiciel PARP/Moderator