Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Analiza semiotyczna pojęcia „smart, inteligentne specjalizacje” oraz zmieniających się kodów przedsiębiorczości
Pobierz wybrany format publikacji:
Badanie z zakresu semiotyki, czyli tworzenia i rozumienia znaków, kontekstów ich używania, zostało przeprowadzone w 2017 roku. Badaniu poddano obrazy i teksty kulturowe odnoszące się do pojęć „przedsiębiorczość” oraz „smart/inteligentne”. Analizie poddano charakter komunikatu dotyczącego wspomnianych pojęć - czy jest on pozytywny czy negatywny oraz przeanalizowano język komunikacji krajowych inteligentnych specjalizacji. Analizę semiotyczną zrealizowano w ramach szerszego „Badania ewaluacyjnego na potrzeby opracowania strategii komunikacji Krajowej Inteligentnej Specjalizacji…”, w ramach projektu „Monitoring KIS” (POIR 2.4.2).
Jeżeli interesuje cię:
- jakie są główne kody związane z „przedsiębiorczością”?
- jak zmieniało się znaczenie pojęcia „przedsiębiorczość”?
- jakie skojarzenia wywołują u odbiorców słowa „smart/inteligentne”?
- jaki jest kontekst kulturowy wpływający na myślenie o przedsiębiorczości i pojęciu smart/inteligentny?
- w jaki sposób były dotychczas komunikowane krajowe inteligentne specjalizacje?
zapraszamy do lektury!
Spis treści
- Wstęp do analizy semiotycznej
- Kontekst badania
- Streszczenie wyników badania
- Skrócony opis metodologii
- Analiza pojęcia „przedsiębiorczość”
- Analiza pojęcia „smart/inteligentne” rozwiązania
- Analiza oficjalnej komunikacji dotyczącej Krajowych Inteligentnych Specjalizacji
- Bariery kulturowe i językowe
- Wnioski i rekomendacje
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować
Raport
Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)
Ewaluacja
Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI
Ewaluacja
Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020