Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Analiza semiotyczna pojęcia „smart, inteligentne specjalizacje” oraz zmieniających się kodów przedsiębiorczości
Pobierz wybrany format publikacji:
Badanie z zakresu semiotyki, czyli tworzenia i rozumienia znaków, kontekstów ich używania, zostało przeprowadzone w 2017 roku. Badaniu poddano obrazy i teksty kulturowe odnoszące się do pojęć „przedsiębiorczość” oraz „smart/inteligentne”. Analizie poddano charakter komunikatu dotyczącego wspomnianych pojęć - czy jest on pozytywny czy negatywny oraz przeanalizowano język komunikacji krajowych inteligentnych specjalizacji. Analizę semiotyczną zrealizowano w ramach szerszego „Badania ewaluacyjnego na potrzeby opracowania strategii komunikacji Krajowej Inteligentnej Specjalizacji…”, w ramach projektu „Monitoring KIS” (POIR 2.4.2).
Jeżeli interesuje cię:
- jakie są główne kody związane z „przedsiębiorczością”?
 - jak zmieniało się znaczenie pojęcia „przedsiębiorczość”?
 - jakie skojarzenia wywołują u odbiorców słowa „smart/inteligentne”?
 - jaki jest kontekst kulturowy wpływający na myślenie o przedsiębiorczości i pojęciu smart/inteligentny?
 - w jaki sposób były dotychczas komunikowane krajowe inteligentne specjalizacje?
 
zapraszamy do lektury!
Spis treści
- Wstęp do analizy semiotycznej
 - Kontekst badania
 - Streszczenie wyników badania
 - Skrócony opis metodologii
 - Analiza pojęcia „przedsiębiorczość”
 - Analiza pojęcia „smart/inteligentne” rozwiązania
 - Analiza oficjalnej komunikacji dotyczącej Krajowych Inteligentnych Specjalizacji
 - Bariery kulturowe i językowe
 - Wnioski i rekomendacje
 
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować