Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Konrad Kuźma, Adrian Kargul, Karolina Drozdowicz
Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport podsumowujący II edycję badań Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II – branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport podsumowujący II edycję badań realizowanych w latach 2022 i 2023
Seria: Raporty branżowe BKL
Rodzaj publikacji: Raport
Rok wydania: 2023
Język: PL
ISBN: 978-83-7633-540-7
Pobierz wybrany format publikacji:
Szanowni Państwo,
oddajemy w Państwa ręce raport z wynikami drugiej edycji Branżowego Bilansu Kapitału Ludzkiego II dla branży telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Projekt ten, prowadzony we współpracy z Sektorową Radą ds. Kompetencji – Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, miał na celu zwiększenie wiedzy na temat stanu i kierunków rozwoju kadr w branży i związanego z nim zapotrzebowania na kompetencje, a także określenie determinujących go wyzwań, mających swe źródło w zmianach społecznych, gospodarczych i technologicznych.
Raport obejmuje wyniki badań ilościowych prowadzonych wśród pracodawców branży telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa oraz pracowników zatrudnionych na kluczowych stanowiskach w firmach z tej branży. Jednym z celów projektu było opracowanie bilansu kompetencji, czyli oceny kluczowych kompetencji na poszczególnych stanowiskach z perspektywy pracodawców i pracowników. Zestawienie tych ocen powinno pomóc w określeniu podaży pracowników o odpowiednich kompetencjach, zapotrzebowania na nich ze strony pracodawców oraz sformułować rekomendacje, adresatem których są instytucje kształcenia, podmioty rynku pracy oraz sami pracodawcy.
Realizacja badań jakościowych oraz badania foresightowego przeprowadzonego wśród ekspertów branżowych umożliwiły ponadto rozpoznanie wyzwań oraz pozwoliły na przygotowanie możliwych scenariuszy dotyczących przyszłości branży.
Wierzymy, że prezentowane wyniki okażą się interesujące oraz użyteczne dla osób zarządzających firmami, obecnych oraz przyszłych pracowników z branży telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa, jak również wszystkich osób zainteresowanych tematyką kompetencji w branży.
Zespół badawczy
Spis treści
- Główne wnioski z badania
- Metodologia badania
- Aktualna sytuacja w branży
- Przyszłość branży
- Zatrudnienie
- Ocena i rozwój kompetencji pracowników
- Zadowolenie z pracy i motywacja pracowników
- Bilans kompetencji
- Rekomendacje
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować
Raport
Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)
Ewaluacja
Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI
Ewaluacja
Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020