Pomiń nawigację

Autorzy: Praca zbiorowa

Ewaluacja działań informacyjno-promocyjnych FENG

FENG

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2025

Język: PL

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Raport przedstawia wyniki ewaluacji działań informacyjno-promocyjnych realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027 (FENG). Badanie ocenia dostępność, przejrzystość i skuteczność komunikacji kierowanej do beneficjentów oraz potencjalnych beneficjentów Programu. W raporcie zidentyfikowano czynniki wpływające na decyzję o udziale w naborach oraz skuteczność poszczególnych kanałów komunikacji. Publikacja zawiera także rekomendacje dotyczące standaryzacji informacji, poprawy jakości obsługi oraz wzmocnienia przekazu na stronach internetowych FENG.

Spis treści

1. Wykaz skrótów  4
2. Streszczenie  5
2.1 Streszczenie w języku polskim  5
2.2 Streszczenie w języku angielskim 7
3. Wprowadzenie  11
3.1 Kontekst badania  11
3.2 Cele i zakres badania  13
3.3 Kluczowe definicje i założenia  15
3.4 Metodologia badania  16
4. Analiza wyników badania – ujęcie wielowymiarowe  22
4.1 Perspektywa użytkownika  22
4.1.1 Wizerunek FENG  22
Poziom rozpoznawalności programu oraz jego komponentów  23
Instrumenty zapamiętywane częściej niż marka  26
Wizerunek instytucji zaangażowanych we wdrażanie programu FENG  27
Rozpoznawalność wśród potencjalnych beneficjentów  27
Rozpoznawalność wśród beneficjentów  29
4.1.2 Budowanie świadomości grup docelowych na różnych etapach wnioskowania .32
Oczekiwania i potrzeby informacyjne  32
Ścieżki kontaktu z informacją i ich wpływ na decyzje użytkowników  32
Zrozumiałość i czytelność przekazu informacyjnego  45
Dostępność materiałów dla różnych grup odbiorców  59
Rola pośredników  66
Metody komunikacji w przyszłości  68
4.1.3 Ocena zasięgu i skuteczności działań informacyjno-promocyjnych  71
Wpływ działań info-promo na decyzje  71
Potrzeba segmentacji i modyfikacji kanałów komunikacji  81
Sposób dotarcia do poszczególnych grup docelowych  81
Analiza zasięgów  84
Identyfikacja działań o największym i najmniejszym wpływie na grupy docelowe 86
Dominujące i deficytowe obszary działań 88
Co działa:  88
Główne deficyty:  89
4.2 Perspektywa instytucjonalna (IZ i IP)  90
4.2.1 Modele realizacji działań info-promo (wewnętrzny, zewnętrzny, mieszany)  92
4.2.2 Zasoby zespołów info-promo, kompetencje i struktury organizacyjne  95
4.2.3 Systemy monitorowania i wykorzystanie danych 99
4.2.4 Porównanie podejść do realizowanych działań info-promo pomiędzy IP  101
4.2.5 Wnioski przekrojowe  103
Perspektywa beneficjenta, instytucji i obszarów wsparcia  103
Rola pośredników  104
5. Rekomendacje  106
5.1 Rekomendacje Strategiczne – dla Instytucji Zarządzającej (IZ)  106
5.1.1 Ujednolicenie standardu obsługi i informacji (w całym FENG)  106
5.1.2 Wzmocnienie horyzontalnej koordynacji  106
5.1.3 Wzmocnić „podstawę kanałów komunikacji”: WWW + newslettery + LinkedIn  107
5.1.4 Wzmocnienie informacji o usłudze Innovation Coach  108
5.1.5 Zarządzanie „szumem politycznym”  108
5.2 Rekomendacje operacyjne – dla Instytucji Pośredniczących (IP)  109
5.2.1 Strona naboru „w 1 ekranie” = „jedno miejsce prawdy”  109
5.2.2 Zwiększenie widoczności materiałów „krok po kroku”  110
5.2.3 Wsparcie komunikacji edukacyjnej  110
5.2.4 Wsparcie pracy infolinii 110
5.2.5 „Wartości horyzontalne” w miejscu decyzji  111
5.2.6 Rozwinięcie procesów monitoringu i ewaluacji  111
5.3 Tabela rekomendacji  112
Spis Tabel, Wykresów i Rysunków  123

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Ewaluacja działań informacyjno-promocyjnych FENG

Raport

Ewaluacja działań informacyjno-promocyjnych FENG

Zobacz
Reskilling i upskilling jako odpowiedź na zmiany na rynku pracy

Raport

Reskilling i upskilling jako odpowiedź na zmiany na rynku pracy

Zobacz
Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (listopad 2025)

Raport

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (listopad 2025)

Zobacz

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować