Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Internacjonalizacja młodych innowacyjnych firm
Seria: Skuteczne otoczenie innowacyjnego biznesu
Rodzaj publikacji: Raport
Rok wydania: 2011
Język: PL
ISBN: 978-83-7633-050-3
Pobierz wybrany format publikacji:
Celem zeszytu jest prezentacja podstawowych kwestii związanych z wychodzeniem na rynki międzynarodowe przez młode innowacyjne firmy. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do właścicieli i kadry zarządzającej młodych innowacyjnych firm oraz kadry zarządzającej parków i inkubatorów technologicznych, konsultantów biznesowych świadczących usługi doradcze dla firm zlokalizowanych w inkubatorach i parkach. Jak potwierdzają zarówno doświadczenia międzynarodowe jak i polskie młode innowacyjne firmy są niejako zmuszone do podejmowania operacji zagranicznych już w pierwszej fazie funkcjonowania, nie dysponując niezbędnym potencjałem i doświadczeniem w tej dziedzinie.
Stanowi to dla nich bardzo poważne wyzwanie. Przedstawione zostały zasadnicze cele i formy internacjonalizacji oraz praktyczne kwestie dotyczące wychodzenia na rynki międzynarodowe, już w początkowym etapie rozwoju firmy. W opracowaniu wykorzystano dostępną literaturę krajową a zwłaszcza międzynarodową. Jeśli chodzi o polskie doświadczenia, to generalnie nasze technologiczne start-up’y znajdują się dopiero na początku procesu wychodzenia na rynki międzynarodowe. Tylko nieliczne mogą się pochwalić większymi doświadczeniami w tej dziedzinie.
Spis treści
1. Rola powiązań międzynarodowych w strategii rozwoju młodych, innowacyjnych firm
2. Analiza studiów przypadku procesu internacjonalizacji młodych, innowacyjnych firm
3. Wnioski z analizy studiów przypadku: doświadczenia, trudności oraz praktyczne kwestie, z jakimi borykają się innowacyjne firmy w procesie internacjonalizacji