Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: test test1, Jacek Łapiński, Anna Nikowska
Raport o stanie sektora MSP w Polsce w latach 2012–2013
Seria: Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Rodzaj publikacji: Raport
Rok wydania: 2014
Język: PL
ISBN: 978-83-7633-285-7
Pobierz wybrany format publikacji:
Motywem przewodnim siedemnastej edycji Raportu jest człowiek - najlepsza inwestycja. Tej kwestii poświęcona została ekspercka część Raportu, w której prezentowane są opracowania nt. rozwoju kapitału ludzkiego przez wiedzę, działanie oraz możliwości z perspektywy pracownika czy mentoringu, gdzie znajdą Państwo odpowiedź na pytanie czy jest to chwilowa moda czy trwały trend w obszarze aktywności polskich przedsiębiorstw oraz zapoznają się z wynikami badań zrealizowanych przez PARP w tym obszarze. Kolejny rozdział dostarcza wiedzy nt. uwarunkowań kulturowych działalności przedsiębiorstw w Polsce oraz kultury organizacyjnej w małych i średnich firmach. Część ekspercką zamyka temat lokalnych sieci przedsiębiorców oraz chęci do współpracy, dzielenia się wiedzą i nawiązywania relacji z otoczeniem, w tym z lokalną administracją.
Pierwsza część Raportu to obraz sytuacji w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw stworzony na podstawie danych statystycznych m.in. GUS, ZUS, Eurostatu i SBA Fact Sheet.
Spis treści
Część I. Statystyczny obraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2012–2013
Rozdział 1. Makroekonomiczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw w Polsce w 2013 roku
Rozdział 2. Działalność sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na tle krajów UE
Rozdział 3. Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce w latach 2012–2013
Rozdział 4. Charakterystyka przedsiębiorców w Polsce na podstawie danych Labour Force Survey
Rozdział 5. Ranking przedsiębiorczości w układzie wojewódzkim. Wskaźnik syntetyczny
Rozdział 6. Przedsiębiorcy o sobie – ocena sytuacji gospodarczej i kondycji firm w 2013 r.
Część II. Człowiek – najlepsza inwestycja. Kompetencje przyszłości i narzędzia służące ich rozwojowi
Rozdział 7. Rozwój kapitału ludzkiego – wiedza, działanie, możliwości z perspektywy pracownika Rozdział
Rozdział 8. Mentoring – chwilowa moda czy trwały trend w obszarze aktywności polskich przedsiębiorstw?
Rozdział 9. Kultura organizacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w Polsce
Rozdział 10. Lokalne sieci przedsiębiorców
Załączniki – Tabele zawierające dane statystyczne nt. przedsiębiorstw w Polsce oraz symbole sekcji wg PKD 2007
Profile regionalne