Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Łukasz Maźnica, Dorota Micek, Karolina Rożniatowska
Raport z II edycji badań, sektor turystki, BKL
Pobierz wybrany format publikacji:
Szanowni Państwo,
oddajemy w Państwa ręce raport z wynikami drugiej edycji Branżowego Bilansu Kapitału Ludzkiego (realizowanego w ramach projektu BKL) w sektorze turystyki. Badania te, prowadzone we współpracy z Sektorową Radą ds. Kompetencji - Turystyka, mają na celu zwiększenie wiedzy na temat stanu i kierunków rozwoju kadr w sektorze i związanego z nim zapotrzebowania na kompetencje, a także określenie determinujących go wyzwań, mających swe źródło w zmianach społecznych, gospodarczych i technologicznych.
Raport obejmuje wyniki badań ilościowych prowadzonych wśród pracodawców sektora turystyki oraz pracowników zatrudnionych na kluczowych stanowiskach w firmach z tego sektora. Jednym z głównych celów badania było opracowanie bilansu kompetencji, czyli ocena kluczowych kompetencji na poszczególnych stanowiskach z perspektywy pracodawców i pracowników. Zestawienie tych ocen powinno pomóc w określeniu podaży pracowników o odpowiednich kompetencjach, zapotrzebowania na nich ze strony pracodawców oraz sformułować rekomendacje, adresatem których są instytucje kształcenia, podmioty rynku pracy oraz sami pracodawcy.
Wyniki badań jakościowych przeprowadzone wśród ekspertów branżowych umożliwiły ponadto rozpoznanie trendów i wyzwań stojących przed sektorem.
Wierzymy, że prezentowane wyniki okażą się interesujące oraz użyteczne dla osób zarządzających firmami, obecnych oraz przyszłych pracowników sektora turystyki, jak również wszystkich osób zainteresowanych tematyką kompetencji w sektorze.
Zespół badawczy
Spis treści
- Słownik Pojęć
- Główne wnioski
- Metodologia badania
- Turystyka w Polsce - kondycja sektora
- Obserwowane trendy i wyzwania dla sektora turystycznego
- Popyt na pracę w sektorze turystycznym
- Kadry sektora turystycznego
- Kluczowe stanowiska sektora i wymagania pracodawców
- Wymagania kompetencyjne wobec kluczowych stanowisk
- Kluczowe kompetencje w sektorze turystycznym
- Bibliografia
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować
Raport
Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)
Ewaluacja
Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI
Ewaluacja
Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020