Pomiń nawigację

22 listopada 2024

Innowacyjne woskowijki z Polski do przechowywania żywności wkraczają do Skandynawii!

Udostępnij

Zamienić folię, plastikowe pudełka i torebki na opakowania zero waste? Dokładnie tak! Takie produkty są już dostępne na rynku dzięki warszawskiej firmie BeePack, która jako pierwsza w kraju zajęła się produkcją opakowań żywności z wykorzystaniem pszczelego wosku.  Zobaczcie jak pomogliśmy tej innowacyjnej firmie wejść ze swoimi produktami na rynek skandynawski.

W samej Unii Europejskiej na głowę mieszkańca przypada średnio 37 kilogramów plastikowych opakowań, z czego duża część to opakowania żywności. Niestety skutecznemu recyklingowi podlega mniej niż połowa. Ekologiczną alternatywę oferuje działająca od 2020 roku firma BeePack, której ręcznie robione opakowania bazują na polskiej bawełnie, wosku pszczelim oraz olejku jojoba i żywicach o antybakteryjnym i przeciwgrzybicznym działaniu. Opakowania te są całkowicie biodegradowalne i wykonane w 100 proc. z naturalnych składników, a możliwość wielokrotnego ich wykorzystania – wystarczy je umyć – sprawia, że w dłuższej perspektywie są tańsze od tradycyjnych opakowań i przyjazne dla środowiska.

Do tego zamknięta w nich żywność zachowuje dłużej swoją świeżość. W woskowijkach można przechowywać m.in. pieczywo, różnego rodzaju przekąski, kanapki, warzywa, owoce oraz nabiał. Pod wpływem ciepła ludzkich rąk można je uformować tak, żeby były jak najlepiej dopasowane do kształtu przechowywanej żywności. Wszystko to było wynikiem ponad trzech lat prac nad testowaniem i doborem odpowiednich materiałów i surowców.

– Stworzyliśmy je pierwsi w Polsce, opracowując naszą oryginalną formułę. Wtedy gdy nikt jeszcze u nas o woskowijkach nie słyszał. Już w roku 2017 spędziliśmy w pracowni długie tygodnie testując materiały i surowce – różne rodzaje wosku, żywic i naturalnych olejów – wyjaśniają założyciele BeePack.

Pomoc w ekspansji na rynki zagraniczne

Młoda firma z innowacyjnym produktem szukała zbytu nie tylko na polskim rynku, ale również za granicą, co potencjalnie mogłoby otworzyć nowe możliwości biznesowe oraz kolejne strumienie przychodów. Z myślą o tych planach Beepack zapisał się do prowadzonej przez Enterprise Europe Network Partnership Opportunities Database (POD), czyli największej na świecie bazy ofert współpracy biznesowej. Baza w jednym miejscu grupuje kilka tysięcy ofert od firm z kilkudziesięciu krajów – ze wszystkich branż. Od rolno-spożywczej po IT i przemysł kosmiczny.

Każda firma, która zapisze się do bazy, staje się klientem Sieci i kontaktuje się z nią konsultant ośrodka Enterprise Europe Network w celu zbadania potrzeb i opracowania planu  wsparcia i rozwoju. W przypadku BeePack funkcję opiekuna pełni Łukasiewicz – Warszawski Instytut Technologiczny, którego konsultanci jako najpilniejszą potrzebę firmy zidentyfikowali wejście na zagraniczne rynki.

 

– Od tego momentu regularnie przeglądaliśmy bazę nowych profili pojawiających się pod kątem potencjalnej współpracy z naszym klientem. Dodatkowo na bieżąco monitorowaliśmy bazę wydarzeń i targów organizowanych przez Enterprise Europe Network na całym świecie, w których udział byłby interesujący dla BeePack – wyjaśnia Bartosz Grzonka, koordynator ośrodka Sieci przy Łukasiewicz – WIT.

W ten sposób firma otrzymała informację o targach NOFF & ELS odbywających się w Malmö w Szwecji. W efekcie wzięła udział w misji wyjazdowej dla firm organizowanej przez Łukasiewicz – WIT w ramach Enterprise Europe Network i pojechała na targi. Pokazanie się na tak dużym wydarzeniu pozwoliło firmie dotrzeć ze swoimi produktami do wielu potencjalnych nowych klientów.

Dzięki wsparciu Enterprise Europe Network z Łukasiewicz – WIT, który był współorganizatorem części spotkań, firma nawiązała wiele obiecujących kontaktów biznesowych z zagranicznymi partnerami. Jeden z nich zaowocował nawiązaniem współpracy. Nowym partnerem okazała się szwedzka firma Krokodil Profil AB, która po przeprowadzonych rozmowach zdecydowała się na zakup woskowijek.

– Enterprise Europe Network to świetna inicjatywa. Żałuję, że dowiedziałem się o Sieci dopiero niedawno, bo na partnerstwie z Enterprise Europe Network można jedynie zyskać – mówi Tomasz Kostrzewa, współzałożyciel BeePack, komentując wsparcie jakie jego firma otrzymała od Sieci.  

Wyniki współpracy

W wyniku wsparcia Enterprise Europe Network firma zdobyła nowego klienta na rynku zagranicznym, otwierając sobie drogę do ekspansji zagranicznej oraz zwiększenia rozpoznawalności marki za granicą, co stanowi dobry punkt wyjścia do pozyskania kolejnych klientów i zwiększenia przychodów. Wszystko to idealnie wpisało się w strategię rozwoju firmy, dla której poszerzenie grona klientów i umocnienie pozycji na rynkach europejskich jest jednym z głównych kamieni milowych. Dzięki Sieci Beepack kontynuuje rozwój współpracy biznesowej z firmami ze Skandynawii, poszerzając ją o kolejne kraje. Być może już niedługo polskie woskowijki zawitają do Danii!

Szukasz wsparcia w ekspansji zagranicznej oraz rozwoju biznesu?

Zgłoś się do nas!

Zobacz więcej podobnych artykułów