5 czerwca 2025 r.
Eksperci o założeniach do badań jakościowych sektora usług rozwojowych

Mikrouczenie, sztuczna inteligencja, myślenie systemowe w spolaryzowanym świecie, adaptacja do zmian w przemyślany sposób, niepewność to tylko kilka haseł, które eksperci wymienili jako szanse i wyzwania stojące przed sektorem usług rozwojowych w Polsce. To był jednak początek głębszej dyskusji na temat najważniejszych zjawisk i największych problemów branży.
W środę, 4 czerwca odbyło się kolejne spotkanie Zespołu Ekspertów BKL. Dotyczyło ono dyskusji nad założeniami do badań jakościowych sektora usług rozwojowych. Podczas warsztatów zaproszeni goście analizowali propozycje tematów, które warto pogłębić w planowanym badaniu. Zastanawiali się nad zagadnieniami związanymi ze sztuczną inteligencją, automatyzacją i technologiami cyfrowymi. Ważnymi kwestiami były również etyka i transparentność sektora oraz jakość i ocena efektów w uczeniu dorosłych.
W projektowaniu badania bardzo ważne jest dla nas wsłuchanie się w głos ekspertów, którzy na co dzień tworzą lub współpracują z sektorem usług rozwojowych. Ich wiedza i doświadczenie to dla nas nieocenione wsparcie w tworzeniu koncepcji badania. Teraz ważna jest analiza wniosków ze spotkania i przejście do dalszych prac nad kształtem badania – mówi Anna Tarnawa, kierownik sekcji Badań i Analiz w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Realizacja badania planowana jest na I kwartał 2026 roku.