Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
UWAGA!!!
Przedłużenie terminu na składanie wniosków w działaniu 2.29 FENG STARTUPS ARE US realizowanego przez PARP w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Priorytet: II Środowisko sprzyjające innowacjom
Informujemy, że 9 września 2025 r. w zakładce „Dokumenty” została opublikowana zaktualizowana wersja Regulaminu naboru uczestników, wprowadzająca zmianę polegającą na wydłużeniu do 24 września 2025 r. terminu składania wniosków o udział w programie w ramach naboru dla Działania 2.29 FENG.
Wydłużenie terminu, służyć będzie przygotowaniu lepszej jakości wniosków o dofinansowanie.
Zmiany obowiązują od 9 września 2025 r.
Start-ups Are Us – branża Fintech
Realizacja krótkoterminowych programów bilateralnych dla startupów w ramach Projektu START-UPS ARE US – branża Fintech
-
1 lipca 2025
Ogłoszenie konkursu
-
16 lipca 2025
Start składania wniosków
-
24 września 2025
Koniec przyjmowania wniosków
Miejsce realizacji projektu
Polska i zagranica
Zasięg terytorialny projektu
Polska i zagranica
Dla kogo
Start-upy, mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa
Szczegóły dofinansowania
Szczegółowy opis
Celem jest poznanie przez uczestników warunków funkcjonowania środowiska startupowego za granicą i nawiązanie kontaktów z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu, potencjalnymi kontrahentami, w tym inwestorami.
Na organizację krótkoterminowych programów bilateralnych dla startupów działających w wybranych branżach gospodarki. Programy bilateralne obejmują komponent szkoleniowy realizowany w kraju oraz misje wyjazdowe do wybranych krajów.
Wsparcie finansowe
Przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo Przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221) będący mikro, małym lub średnim przedsiębiorcą (MMŚP):
- Prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Będący startupem prowadzącym działalność gospodarczą na dzień składania Wniosku nie krócej niż przez jeden rok i nie dłużej niż przez pięć lat liczonych od dnia rejestracji (wpisu do rejestru) startupu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub Krajowym Rejestrze Sądowym- rejestrze przedsiębiorców, przy czym okresy zawieszenia działalności gospodarczej przez startup nie wpływają na sposób obliczania tego terminu.
- Posiadający innowacyjne Rozwiązanie (technologię, produkt lub usługę) na poziomie: prototypu, MVP (Minimum Viable Product) lub finalnym (przeznaczonym do komercjalizacji).
- Posiadający wstępnie opracowany model biznesowy uwzględniający ekspansję na rynki zagraniczne. Którego działalność wpisuje się w branżę Fintech - (ang. Financial Technologies) technologie informacyjne tworzone dla potrzeb świadczenia lub korzystania z usług finansowych, w tym ubezpieczeniowych.
Uczestnik otrzyma wsparcie w postaci pokrycia przez PARP do 100% wybranych kosztów udziału jego Przedstawiciela w:
- programie szkoleniowym realizowanym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
- nie więcej niż czterech misjach wyjazdowych odbywanych do wybranych krajów w celu poznania warunków funkcjonowania środowiska startupowego istniejącego w tych krajach, odbycia spotkań i nawiązania kontaktów z lokalnymi instytucjami wsparcia biznesu, potencjalnymi kontrahentami, w tym inwestorami oraz udziałem w wybranych targach lub konferencjach.
Nie masz pewności, czy to odpowiedni program finansowania dla twojej firmy?
Napisz lub zadzwoń na infolinię
Terminy zgłoszeń
Nabór I
Start:
16.07.2025
Zakończenie:
24.09.2025
Dokumenty
- Ogłoszenie o naborze
-
Regulamin naboru Uczestników RNU
Obowiązuje od 09.09.2025 -
Kryteria wyboru Uczestników
Załącznik nr 3 do RNU -
Słowniczek
Załącznik nr 5 do RNU -
Lista rynków, na które będą organizowane misje wyjazdowe w ramach Programu
Załącznik nr 6 do RNU - Pobierz wszystko
-
Wzór formularza wniosku o udział w Programie
Załącznik nr 1 do RNU -
Instrukcja wypełniania Wniosku o udział w Programie
Załącznik nr 2 do RNU - Pobierz wszystko
-
Wzór umowy dotyczącej udziału w Programie
Załącznik nr 4 do RNU -
Wstępny harmonogram
Załącznik nr 6 do Umowy - Pobierz wszystko
- Lista dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy
- Oświadczenie o aktualności danych Wnioskodawcy
- Oświadczenie o spełnianiu kryteriów MŚP
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis
- Oświadczenie - sankcje
- Regulamin prac Komisji Oceny Wniosków
-
Oświadczenie pracownika o bezstronności, poufności i braku konfliktu interesów
Załącznik nr 1 do Regulaminu pracy Komisji Oceny Wniosków -
Deklaracja obserwatora o poufności
Załącznik nr 2 do Regulaminu pracy Komisji Oceny Wniosków -
ARKUSZ OCENY PROJEKTU
Załącznik nr 3 do Regulaminu pracy Komisji Oceny Wniosków -
Protokół z prac Komisji Oceny Wniosków
Załącznik nr 4 do Regulaminu pracy Komisji Oceny Wniosków -
Kryteria wyboru członków Komisji Oceny Wniosków
Załącznik nr 5 do Regulaminu pracy Komisji Oceny Wniosków -
Lista rankingowa wniosków
Załącznik nr 6 do Regulaminu pracy Komisji Oceny Wniosków -
LISTA OCENIONYCH WNIOSKÓW
Załącznik nr 1 do Protokołu z prac KOW - Pobierz wszystko
-
Regulamin naboru Uczestników RNU
obowiązywał od 26.06.2025 do 18.08.2025 -
Regulamin naboru Uczestników RNU
obowiązywał od 19.08.2025 do 08.09.2025 - Pobierz wszystko
FAQ
W GW w menu „Uzupełnij wniosek” wybierz zakładkę „Załączniki”, a następnie (ponownie) „Załączniki”. Kieruj się szczegółowymi wymogami opisanymi w niniejszej instrukcji. Dla załadowania plików skorzystaj z pola oznaczonego symbolem chmurki ze strzałką zatytułowanego „Przeciągnij i upuść pliki tutaj lub dodaj z dysku”. GW wskazuje maksymalną liczbę plików i maksymalny rozmiar pojedynczego pliku, a także dozwolone formaty cyfrowe plików z załącznikami. Podczas załączania zeskanowanych dokumentów papierowych zadbaj o odpowiednią ich czytelność
Proponujemy, aby pliki w miarę możliwości załączać z formacie PDF/JPEG/PPT.
Prezentacja Pitch Deck powinna być sporządzona w formacie *PPT lub *PPTX.
Pamiętaj aby Prezentacja była w takim rozmiarze, który umożliwi jej wygłoszenie przed KOW w czasie nie dłuższym niż 6 min.
Do wniosku należy obowiązkowo, załączyć następujące dokumenty:
- Dokument rejestrowy Wnioskodawcy.
- Prezentacja Pitch Deck w języku polskim.
- Prezentacja Pitch Deck w języku angielskim.
- Dokumenty potwierdzające Udział Wnioskodawcy w programie akceleracyjnym.
- Dokumenty potwierdzające Wyróżnienie w konkursie dla startupów.
- Inne dokumenty potwierdzające informacje zamieszczone we wniosku (jeżeli dotyczy)
Produkt finalny- technologia, produkt lub usługa opracowana lub wytworzona przez Wnioskodawcę, która jest przygotowana do komercjalizacji. Poziomowi gotowości technologicznej (ang. Technology Readiness Level) – 9
MVP - (ang. Minimum Viable Product) – minimalna wersja technologii, produktu lub usługi, którą firma zamierza zaoferować na rynku, żeby zdobyć pierwszych klientów i uzyskać od nich informacje pozwalające na przygotowanie finalnego produktu/finalnej usługi- odpowiadający poziomowi gotowości technologicznej (ang. Technology Readiness Level) co najmniej poziom: 8;
Prototyp to pierwotne, najwcześniejsza wersja technologii, produktu lub usługi zaprojektowana i zbudowana w celu zademonstrowania zdolności do budowy docelowego rozwiązania. Poziom gotowości technologicznej (ang. Technology Readiness Level) co najmniej poziom: 5;
PARP odpowiada za komunikację i promocję Projektu. W szczególności PARP jest zobowiązana do wypełnienia obowiązków informacyjnych i promocyjnych, w tym informowania społeczeństwa o dofinansowaniu Projektu przez Unię Europejską, zgodnie z Rozporządzeniem ogólnym (w szczególności z załącznikiem IX Komunikacja i Widoczność),
wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącymi informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 dotyczącymi w szczególności przestrzegania obowiązku informacyjnego i promocyjnego dotyczącymi widoczności korzystania ze wsparcia z Funduszy Europejskich w zakresie projektów współfinansowanych ze środków UE.
W ramach realizacji Umowy, PARP zobowiązuje się do:
- Organizacji szkoleń i misji, o których mowa w § 3, zgodnie z harmonogramem stanowiącym Załącznik nr 6 do Umowy.
- Udzielenia na rzecz Uczestnika, wsparcia w formie świadczenia usług, pokrywając do 100% kosztów:
- udziału Uczestnika misji w szkoleniach i warsztatach organizowanych w ramach Projektu na terenie kraju oraz w formule on-line (koszt wykładowców, materiałów szkoleniowych);
- związanych z udziałem przedstawiciela Uczestnika w misjach wyjazdowych, w tym:
- koszty transportu Przedstawiciela Uczestnika na miejsce docelowe organizacji misji – np. bilety lotnicze, kolejowe itp. ze wskazanego przez PARP miejsca rozpoczęcia misji w Polsce,
- koszty zakwaterowania w kraju docelowym misji,
- koszty transportu lokalnego,
- częściowe koszty wyżywienia,
- koszty ubezpieczenia zdrowotnego, od Odpowiedzialności Cywilnej i ubezpieczenia od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków w kraju organizacji misji wyjazdowej,
- koszty usług szkoleniowych i akceleracyjnych świadczonych na rzecz Przedstawiciela Uczestnika w miejscu organizacji misji wyjazdowej;
- koszty biletów wstępu Przedstawiciela Uczestnika misji na wydarzenia targowe, warsztatowe lub konferencyjne odbywające się w miejscu organizacji misji wyjazdowej.
- usług szkoleniowych i akceleracyjnych świadczonych na rzecz Uczestnika w miejscu organizacji misji wyjazdowych.
Polecane poradniki, raporty i katalogi

Poradnik
Wykorzystaj fundusze europejskie w swojej firmie - Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki z PARP

Raport
GEM Polska 2025. Raport z badania przedsiębiorczości

Poradnik
Najważniejsze kroki procesu naboru wniosków - Program STEP, Sektor Czystych i zasobooszczędnych technologii