Pomiń nawigację

Seria: GEM

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2024

Język: PL

ISBN: 978-83-7633-513-1

Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Zapraszamy do zapoznania się z 13. edycją Raportu GEM Polska przedstawiającego obraz przedsiębiorczości w Polsce na tle państw Europy i świata, w oparciu o dane pozyskane w ramach międzynarodowego projektu badawczego Global Entrepreneurship Monitor.

Jak co roku, prezentuje on kluczowe dane pokazujące kształtowanie się postrzegania przedsiębiorców przez polskie społeczeństwo, zmianę intencji do zakładania firm i rzeczywistej aktywności biznesowej Polaków oraz powody skłaniające ludzi do założenia biznesu lub wycofania się z aktywności biznesowej (dotykając w tych wymiarach zróżnicowania ze względu na płeć). Kolejny już raz (od 2021 r.) poruszone zostały tematy digitalizacji oraz zrównoważonego rozwoju. Dane z badania ilościowego wzbogacone zostały eksperckimi ocenami uwarunkowań przedsiębiorczości. Wśród ocenianych obszarów znajdują się m.in. kwestie związane z finansowaniem, polityką wsparcia przedsiębiorstw, badaniami i rozwojem, a także przedsiębiorczością kobiet, digitalizacją oraz zrównoważonym rozwojem. Raport zawiera także odrębny rozdział poświęcony startupom.

Serdecznie zapraszamy do lektury!

Spis treści

Kluczowe wnioski z Raportu GEM Polska 2024

  1. O badaniu GEM
  2. Przedsiębiorczość w Polsce w 2023 r.

2.1. Postrzeganie przedsiębiorczości przez Polaków

2.2. Polacy o otoczeniu, własnych umiejętnościach i planach dotyczących założenia firmy

2.3. Poziom przedsiębiorczości

2.4. Motywy zakładania działalności gospodarczej

2.5. Przedsiębiorczość kobiet i mężczyzn

2.6. Przedsiębiorczość w grupach wiekowych

2.7. Stosunek przedsiębiorców do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej

2.8. Digitalizacja przedsiębiorstw

  1. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości

3.1. Szanse na start

3.2. Polityka i wsparcie publiczne

3.3. Badania i rozwój, transfer wiedzy i technologii

3.4. Normy kulturowe i społeczne

3.5. Krajowy Wskaźnik Uwarunkowań Przedsiębiorczości (NECI – National Entrepreneurship Context Index)

3.6. Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ

3.7. Przedsiębiorczość kobiet

3.8. Podsumowanie

  1. Temat specjalny – Startupy w Polsce

4.1. Społeczne rozumienie pojęcia startup – definicja startupów według dorosłych Polaków

4.2. Pojęcie startup w opinii właścicieli firm

4.3. Ekspercka ocena uwarunkowań rozwoju startupów

4.4 Podsumowanie

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)

Raport

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)

Zobacz
Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI

Ewaluacja

Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI

Zobacz
Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020

Ewaluacja

Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować