Pomiń nawigację

Seria: GEM

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2024

Język: PL

ISBN: 978-83-7633-513-1

Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Zapraszamy do zapoznania się z 13. edycją Raportu GEM Polska przedstawiającego obraz przedsiębiorczości w Polsce na tle państw Europy i świata, w oparciu o dane pozyskane w ramach międzynarodowego projektu badawczego Global Entrepreneurship Monitor.

Jak co roku, prezentuje on kluczowe dane pokazujące kształtowanie się postrzegania przedsiębiorców przez polskie społeczeństwo, zmianę intencji do zakładania firm i rzeczywistej aktywności biznesowej Polaków oraz powody skłaniające ludzi do założenia biznesu lub wycofania się z aktywności biznesowej (dotykając w tych wymiarach zróżnicowania ze względu na płeć). Kolejny już raz (od 2021 r.) poruszone zostały tematy digitalizacji oraz zrównoważonego rozwoju. Dane z badania ilościowego wzbogacone zostały eksperckimi ocenami uwarunkowań przedsiębiorczości. Wśród ocenianych obszarów znajdują się m.in. kwestie związane z finansowaniem, polityką wsparcia przedsiębiorstw, badaniami i rozwojem, a także przedsiębiorczością kobiet, digitalizacją oraz zrównoważonym rozwojem. Raport zawiera także odrębny rozdział poświęcony startupom.

Serdecznie zapraszamy do lektury!

Spis treści

Kluczowe wnioski z Raportu GEM Polska 2024

  1. O badaniu GEM
  2. Przedsiębiorczość w Polsce w 2023 r.

2.1. Postrzeganie przedsiębiorczości przez Polaków

2.2. Polacy o otoczeniu, własnych umiejętnościach i planach dotyczących założenia firmy

2.3. Poziom przedsiębiorczości

2.4. Motywy zakładania działalności gospodarczej

2.5. Przedsiębiorczość kobiet i mężczyzn

2.6. Przedsiębiorczość w grupach wiekowych

2.7. Stosunek przedsiębiorców do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej

2.8. Digitalizacja przedsiębiorstw

  1. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości

3.1. Szanse na start

3.2. Polityka i wsparcie publiczne

3.3. Badania i rozwój, transfer wiedzy i technologii

3.4. Normy kulturowe i społeczne

3.5. Krajowy Wskaźnik Uwarunkowań Przedsiębiorczości (NECI – National Entrepreneurship Context Index)

3.6. Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ

3.7. Przedsiębiorczość kobiet

3.8. Podsumowanie

  1. Temat specjalny – Startupy w Polsce

4.1. Społeczne rozumienie pojęcia startup – definicja startupów według dorosłych Polaków

4.2. Pojęcie startup w opinii właścicieli firm

4.3. Ekspercka ocena uwarunkowań rozwoju startupów

4.4 Podsumowanie

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (wrzesień 2025)

Raport

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (wrzesień 2025)

Zobacz
Ukryte zasoby rynku pracy. Działania pracodawców wobec wybranych grup pracowników

Raport

Ukryte zasoby rynku pracy. Działania pracodawców wobec wybranych grup pracowników

Zobacz
Badanie adekwatności działań przewidzianych w FENG w kontekście realizacji zapisów polskich i zagranicznych dokumentów strategicznych

Raport

Badanie adekwatności działań przewidzianych w FENG w kontekście realizacji zapisów polskich i zagranicznych dokumentów strategicznych

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować