Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Anna Tarnawa, Dorota Węcławska, Paulina Zadura, Przemysław Zbierowski, Mariusz Bratnicki
GEM Polska. Raport z badania przedsiębiorczości - 2011
Pobierz wybrany format publikacji:
Global Entrepreneurship Monitor (GEM) to największy międzynarodowy projekt badawczy w obszarze przedsiębiorczości oraz rozpowszechniania wiedzy o przedsiębiorczości i wspierania tworzenia jej nowych firm. Inicjatywa została zainaugurowana w 1999 r. wspólnie przez Babson College z Bostonu oraz London Business School. W roku 2011 badaniami objęto już 54 krajów świata (razem stanowią one ponad 52% ludności świata i 84% światowego PKB). Polska uczestniczyła w projekcie GEM w 2004 roku. Po 7 latach przerwy, z inicjatywy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ponownie dołączyliśmy do grupy krajów uczestniczących w projekcie.
Efektem zrealizowanych badań jest prezentowany raport pn. Global Entrepreneurship Monitor Polska 2011. Zebrane materiały pozwoliły na uzyskanie ciekawego spojrzenia na przyszły rozwój przedsiębiorczości, ponieważ koncentrują się na badaniu przedsiębiorczych intencji i motywacji. Istotnym elementem badań było pozyskanie opinii krajowych ekspertów, którzy dokonali oceny uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości w takich aspektach jak np. programy wsparcia dla rozwoju przedsiębiorczości, finansowanie działalności gospodarczej, transfer technologii, uwarunkowania kulturowe i społeczne, intraprzedsiębiorczość czy przedsiębiorczość kobiet.
Spis treści
1. Wstęp
2. Cele, model i metodologia GEM
3. Wyniki badania populacji dorosłych − APS
4. Uwarunkowania przedsiębiorczości – wyniki badania krajowych ekspertów przedsiębiorczości (NES)
5. Bibliografia