Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Sergiusz Sawin, Wojciech Bereszko
Innowacyjne i przedkomercyjne zamówienia publiczne
Opracowanie wskazuje na możliwości jakimi dysponuje system zamówień publicznych we wprowadzaniu na rynek innowacyjnych produktów. Przybliża również proces realizacji zamówień przedkomercyjnych, które są wykorzystywane, m.in. w państwach Unii Europejskiej, do wprowadzania na rynek prototypów urządzeń. Publikację kierujemy zarówno do zamawiających, którzy odgrywają kluczową rolę we wdrażaniu nowych rozwiązań w praktyce udzielania zamówień publicznych oraz do przedsiębiorców, którzy mogą dostarczyć sektorowi publicznemu nie tylko nowoczesnych produktów i usług, ale również wiedzy niezbędnej do tworzenia innowacji.
Spis treści
Przedkomercyjne zamówienia publiczne – zagadnienia praktyczne i uwarunkowania prawne
1. Wprowadzenie
2. Źródła koncepcji
3. O zamówieniach przedkomercyjnych
4. Uwarunkowania prawne zamówień przedkomercyjnych w Polsce
5. Proces zamówienia przedkomercyjnego w praktyce
6. Przykłady zamówień przedkomercyjnych realizowanych na terenie Unii Europejskiej
7. Rekomendacje dla publicznych zamawiających w Polsce
8. Podsumowanie
Innowacyjne zamówienia publiczne
1. Wprowadzenie
2. Podstawowe pojęcia
3. Uregulowania prawne dotyczące innowacyjnych zamówień publicznych
4. Przewidziane przez ustawodawcę zalecane tryby udzielenia zamówienia innowacyjnego
5. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
6. Przykłady zamówień innowacyjnych (case study)
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować