Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Anna Szczucka, Magdalena Jelonek
Kogo kształcą polskie szkoły - 2011
Seria: Bilans Kapitału Ludzkiego
Rodzaj publikacji: Raport
Rok wydania: 2011
Język: PL
ISBN: 978-83-7633-074-7
Pobierz wybrany format publikacji:
Niniejsza publikacja jest jedną z serii publikacji powstałych w ramach pierwszej edycji badań terenowych w projekcie Bilans Kapitału Ludzkiego zrealizowanej w IV kwartale 2010r. Raport zawiera prezentację kluczowych wyników badania uczniów szkół ponadgimnazjalnych, przeprowadzonego w ramach I edycji badań terenowych projektu „Bilans Kapitału Ludzkiego”, które zostały uzupełnione wynikami analizy kierunków kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym.
Badanie to było jednym z siedmiu modułów realizowanych w ramach projektu. Uczniowie zostali objęci badaniem, ponieważ są oni uczestnikami rynku pracy po jego podażowej stronie. Część z tych osób już w chwili obecnej pracuje, a część wejdzie na rynek pracy po zakończeniu edukacji, dlatego tak ważna jest obserwacja, jakie umiejętności i kwalifikacje wynoszą ze szkół i tym samym, jakie już oferują i jakie będą oferować w przyszłości. Niemniej ważne, zwłaszcza w analizach rynku pracy w ujęciu dynamicznym, jest to, jakie mają plany edukacyjne, jakie ścieżki kształcenia przewidują dla siebie oraz jakie są ich aspiracje zawodowe.
Spis treści
1. Wstęp
2. Główne wnioski
2.1. Kierunki kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych
2.2. Plany edukacyjne uczniów
2.3. Podaż kompetencji w grupie uczniów szkół ponadgimnazjalnych
2.4. Deficyty kompetencyjne
2.5. Dodatkowa aktywność kształceniowa uczniów szkół ponadgimnazjalnych
2.6. Aktywność zawodowa uczniów szkół ponadgimnazjalnych
2.7. Plany zawodowe
3. Główne informacje o badaniu
3.1. Metodologia badania i charakterystyka próby
4. Przegląd wyników badań
4.1. Analiza kierunków kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym
4.2. Aktywność edukacyjna uczniów szkół ponadgimnazjalnych
4.3. Tematyka zajęć dodatkowych 4.4. Plany edukacyjne uczniów
4.5. Analiza podaży kompetencji w grupie uczniów szkół ponadgimnazjalnych
4.6. Aktywność zawodowa uczniów szkół ponadgimnazjalnych