Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Marketing eksportowy – poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców
Seria: Enterprise Europe Network
Rodzaj publikacji: Poradnik
Rok wydania: 2014
Język: PL
ISBN: 978-83-7633-281-9
Pobierz wybrany format publikacji:
Międzynarodowa wymiana towarów i usług jest znana od czasów starożytnych Fenicjan, którzy prawdopodobnie pierwsi odkryli, że handel międzynarodowy może być korzystny dla każdej ze stron. Jednym z długofalowych zadań polityki gospodarczej polskiego państwa jest nowy sposób wspierania przedsiębiorstw i angażowania ich w globalną gospodarkę, aby były zdolne skutecznie konkurować na arenie międzynarodowej. Adresatami wsparcia są przede wszystkim mali i średni oraz mikroprzedsiębiorcy. Obecnie działania promocyjno-informacyjne prowadzone w ramach proeksportowej polityki gospodarczej Polski są ukierunkowane nie tylko na tradycyjne rynki, ale również na nowe, często mało znane (np. Chiny, Indie, Korea Południowa, Turcja, ZEA).
Spis treści
1.Światowy kryzys gospodarczy wyzwaniem dla eksporterów
2.Konsekwencje światowego kryzysu gospodarczego – nowe kierunki rozwoju eksportu
3.Polscy eksporterzy w świetle badań
4.Cele prowadzenia działalności eksportowej – wskaźniki rezultatu
5.Kiedy warto rozważyć decyzję o rozpoczęciu eksportu
6.Analiza nowych rynków eksportowych (PEST )
7.Segmentacja rynków, wybór docelowego rynku eksportowego
8.Techniki poszukiwania potencjalnych importerów, źródła informacji
9.Kryteria wyboru produktów do eksportu
10.Kanały dystrybucji produktów eksportowych
11.Strategie cenowe w eksporcie
12.Strategie marketingowe w eksporcie – marketing mix
13.Promocja produktów eksportowych
14.Proces tworzenia i prowadzenia kampanii informacyjno-promocyjnej w eksporcie
15.Narzędzia marketingu i reklamy w eksporcie – ocena kanałów dystrybucji przekazów
informacyjno-promocyjnych
16.Organizowanie spotkań z importerami – zasady przygotowywania prezentacji ofert
eksportowych
17.Standardy obsługi, etykieta w biznesie międzynarodowym
18.Lista sprawdzająca poprawność kontraktu eksportowego
19.Rola instytucji otoczenia biznesu (IOB) w rozwijaniu działalności eksportowej
20.Uwagi końcowe