Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Karolina Flaht, Renata Pasternak, Witold Orłowski, Dorota Szubert
Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu
Pobierz wybrany format publikacji:
Celem badania było rozpoznanie postaw, wiedzy i planów przedsiębiorców sektora MSP w odniesieniu do zarządzania strategicznego i procesów inwestycyjnych w firmie, z uwzględnieniem obecnej sytuacji gospodarczej.
W badaniu skoncentrowano się przede wszystkim na poznaniu i określeniu:
- sposobów funkcjonowania przedsiębiorstw w sytuacji kryzysu gospodarczego,
- strategii przedsiębiorstw z sektora MSP,
- potrzeb przedsiębiorstw w zakresie wiedzy i zasobów ludzkich w czasie kryzysu,
- strategii finansowania przedsiębiorstw w czasie kryzysu,
- oczekiwań przedsiębiorców wobec roli państwa i instytucji
Realizacja projektu miała dostarczyć odpowiedzi na pytanie, czy sektor MSP jest w stanie samodzielnie przezwyciężyć problemy wynikające z kryzysu, czy i w jakich dziedzinach potrzebna jest do tego pomoc zewnętrzna oraz w jaki sposób można wykorzystać kryzys do poprawy funkcjonowania firm z tego sektora.
Spis treści
1. Wyniki badania empirycznego. Wprowadzenie
2. Bieżące funkcjonowanie firmy
3. Strategie przedsiębiorstw
4. Zasoby finansowe firmy
5. Wsparcie firmy
6. Zasoby ludzkie w firmie
7. Postawy wobec prowadzenia firmy
8. Charakterystyka firmy i jej pracowników
9. Segmentacja przedsiębiorstw MSP
10. Wnioski i rekomendacje