Pomiń nawigację

Autorzy: Paweł Strojny, Paweł Nowak, Mariusz Hetmańczyk, Kinga Skrzek, Julian Malaka

Przyszłość kompetencji przyszłości – bezpłatny raport dla przedsiębiorców

4digital

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2022

Język: PL

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Raport opracowuje standardy edukacyjne dla kompetencji przyszłości, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby rynku pracy i gospodarki 4.0. Dokument zawiera szczegółową analizę kompetencji niezbędnych w nowoczesnym przemyśle, uwzględniając ich definicję, kontekst krajowy i międzynarodowy oraz ramy instytucjonalne dla ich wdrażania.

Raport prezentuje także innowacyjne podejścia do edukacji, przykłady laboratoriów technologicznych oraz najlepsze praktyki współpracy uczelni z biznesem. Część publikacji poświęcona jest Standardowi Instytucjonalnemu i Standardowi Edukatora Przyszłości, które mają na celu wdrożenie spójnych, wysokiej jakości metod kształcenia kompetencji przyszłości.

Spis treści

  1. Wstęp
  2. Wprowadzenie
    • Intencja opracowania Standardów
    • Konstrukcja Standardów
  3. Kompetencje przyszłości – definicje i opis
    • Kompetencje a inne pojęcia
    • Przemysł jako część gospodarki
    • Przyszłość – wymiar czasowy kompetencji
    • Perspektywa popytowa – klucz do kształcenia kompetencji przyszłości
    • Lista kompetencji przyszłości
    • Wnioski
  4. Kontekst krajowy
    • RECAPHE – rama kompetencji badawczych dla szkolnictwa wyższego zawodowego
  5. Kontekst międzynarodowy
    • Globalne tendencje w kształceniu
    • Przykłady działań w obszarze współpracy uczelni i biznesu
  6. Infrastruktura edukacyjno-kreatywna kompetencji przyszłości
    • Typy pracowni wspierających rozwój kompetencji przyszłości
    • Przykłady laboratoriów korzystających z technologii związanych z Przemysłem 4.0
  7. Ogólny opis interesariuszy
    • Interesariusze bezpośredni
    • Interesariusze pośredni
  8. Standard Instytucjonalny – Znak Jakości dla Ośrodków Kształcenia Kompetencji Przyszłości
    • Cel Standardu
    • Kryteria przyznawania Znaku Jakości
    • Dobre praktyki edukacyjne i współpracy
  9. Standard Edukatora Przyszłości
    • Kryteria przyznawania standardu
    • Arkusz ewaluacji kandydata
  10. Partnerzy pilotażu
  • Opis uczelni i wydziałów biorących udział w pilotażu
  1. Literatura cytowana
  2. Spis tabel
  3. Spis rysunków

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (wrzesień 2025)

Raport

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (wrzesień 2025)

Zobacz
Ukryte zasoby rynku pracy. Działania pracodawców wobec wybranych grup pracowników

Raport

Ukryte zasoby rynku pracy. Działania pracodawców wobec wybranych grup pracowników

Zobacz
Badanie adekwatności działań przewidzianych w FENG w kontekście realizacji zapisów polskich i zagranicznych dokumentów strategicznych

Raport

Badanie adekwatności działań przewidzianych w FENG w kontekście realizacji zapisów polskich i zagranicznych dokumentów strategicznych

Zobacz

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować