Pomiń nawigację

Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor rozwojowy

Seria: Bilans Kapitału Ludzkiego

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2020

Język: PL

ISBN: 978-83-7633-437-0

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Przedstawiamy Państwu drugą edycję raportu „Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor rozwojowy”, który powstał w ramach projektu Bilans Kapitału Ludzkiego realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim. Raport podsumowuje wyniki badań prowadzonych w 2019 r pośród dorosłych Polaków i instytucji należących do sektora szkoleniowo-rozwojowego.

Wyniki badania potwierdzają obserwacje z poprzedniej edycji, że dorośli Polacy są bardzo aktywni w rozwijaniu swoich kompetencji. Najczęściej kompetencje te podnoszone są w sposób nieformalny a w procesie tym wzrasta rola nowoczesnych technologii – ponad połowa Polaków wykorzystuje do nauki Internet.

W uczeniu towarzyszy nam także całe spektrum podmiotów świadczących usługi rozwojowe. Jak wskazują badania, sektor ten raczej dostosowuje się do potrzeb klientów niż sam kreuje to zapotrzebowanie. Najczęściej oferowane i realizowane formy rozwoju to szkolenia i treningi (grupowe i indywidualne), kwalifikacyjne kursy zawodowe i kursy umiejętności zawodowych. Co ciekawe, w 2019 roku tylko 6 proc. usług świadczonych było w formie zdalnej.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią Raportu.

Spis treści

  • Rozwój kompetencji dorosłych Polaków
  • Podaż usług rozwojowych
  • Oferta sektora SSR
  • Jakość usług w sektorze SSR
  • Rozwój kompetencji dorosłych Polaków – podstawowe wskaźniki z 2019 r.
  • Metodologia badania osób dorosłych
  • Wartości wskaźników uczenia się osób dorosłych w 2019 r.
  • Jak rozwijamy swoje kompetencje?
  • Środowisko pracy jako czynnik stymulujący rozwój kompetencji zawodowych
  • Podaż usług rozwojowych – charakterystyka rynku, oferta i jakość
  • Metodologia badania instytucji i firm świadczących usługi rozwojowe
  • Rynek szkoleniowy tworzą głównie podmioty prywatne o relatywnie dużym stażu, działające lokalnie i regionalnie
  • Usługi rozwojowe są finansowane głównie ze środków prywatnych
  • Optymizm w ocenie obecnej i przyszłej kondycji finansowej sektora
  • Niska dynamika zmian stanu i struktury zatrudnienia w sektorze SSR przed pandemią
  • Zarządzanie podmiotami świadczącymi usługi rozwojowe
  • Ujemna dynamika innowacyjności w sektorze SSR przed pandemią
  • Oferta usług rozwojowych
  • Jakość usług w sektorze SSR

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)

Raport

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)

Zobacz
Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI

Ewaluacja

Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI

Zobacz
Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020

Ewaluacja

Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować