Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor rozwojowy
Seria: Bilans Kapitału Ludzkiego
Rodzaj publikacji: Raport
Rok wydania: 2020
Język: PL
ISBN: 978-83-7633-437-0
Pobierz wybrany format publikacji:
Przedstawiamy Państwu drugą edycję raportu „Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor rozwojowy”, który powstał w ramach projektu Bilans Kapitału Ludzkiego realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim. Raport podsumowuje wyniki badań prowadzonych w 2019 r pośród dorosłych Polaków i instytucji należących do sektora szkoleniowo-rozwojowego.
Wyniki badania potwierdzają obserwacje z poprzedniej edycji, że dorośli Polacy są bardzo aktywni w rozwijaniu swoich kompetencji. Najczęściej kompetencje te podnoszone są w sposób nieformalny a w procesie tym wzrasta rola nowoczesnych technologii – ponad połowa Polaków wykorzystuje do nauki Internet.
W uczeniu towarzyszy nam także całe spektrum podmiotów świadczących usługi rozwojowe. Jak wskazują badania, sektor ten raczej dostosowuje się do potrzeb klientów niż sam kreuje to zapotrzebowanie. Najczęściej oferowane i realizowane formy rozwoju to szkolenia i treningi (grupowe i indywidualne), kwalifikacyjne kursy zawodowe i kursy umiejętności zawodowych. Co ciekawe, w 2019 roku tylko 6 proc. usług świadczonych było w formie zdalnej.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią Raportu.
Spis treści
- Rozwój kompetencji dorosłych Polaków
- Podaż usług rozwojowych
- Oferta sektora SSR
- Jakość usług w sektorze SSR
- Rozwój kompetencji dorosłych Polaków – podstawowe wskaźniki z 2019 r.
- Metodologia badania osób dorosłych
- Wartości wskaźników uczenia się osób dorosłych w 2019 r.
- Jak rozwijamy swoje kompetencje?
- Środowisko pracy jako czynnik stymulujący rozwój kompetencji zawodowych
- Podaż usług rozwojowych – charakterystyka rynku, oferta i jakość
- Metodologia badania instytucji i firm świadczących usługi rozwojowe
- Rynek szkoleniowy tworzą głównie podmioty prywatne o relatywnie dużym stażu, działające lokalnie i regionalnie
- Usługi rozwojowe są finansowane głównie ze środków prywatnych
- Optymizm w ocenie obecnej i przyszłej kondycji finansowej sektora
- Niska dynamika zmian stanu i struktury zatrudnienia w sektorze SSR przed pandemią
- Zarządzanie podmiotami świadczącymi usługi rozwojowe
- Ujemna dynamika innowacyjności w sektorze SSR przed pandemią
- Oferta usług rozwojowych
- Jakość usług w sektorze SSR
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować
Raport
Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)
Ewaluacja
Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI
Ewaluacja
Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020