Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Agata Ostrowska
Dlaczego warto wykorzystywać popytowe podejście do tworzenia innowacji?
Współczesne teorie innowacji coraz silniej skupiają się na roli otoczenia zewnętrznego firmy, przy czym szczególna rola w kształtowaniu nowych rozwiązań przypisywana jest klientom. Firmy stają się coraz bardziej otwarte i szeroko wykorzystują dostępną wiedzę. Co je do tego skłania? Istnieje wiele powodów szeroko opisywanych w literaturze, jednakże najważniejszą przesłankę stanowią nowe warunki konkurowania. Konkurencja jest coraz silniejsza, klienci coraz bardziej wymagający, a dodatkowo mnogość informacji sprawia, że przedsiębiorstwom coraz trudniej dostosować produkty i usługi do potrzeb rynku. Budowa pozycji fi rmy na rynku nie opiera się już tylko na takich przewagach jak cena i jakość, ale konieczne jest poszukiwanie nowych wartości dla klientów (np. atrakcyjny design,łatwość obsługi). Dlatego też przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu traktują klienta jako innowatora i starają się angażować go w proces innowacyjny. Publikacja odnosi się przede wszystkim do popytowego podejścia do innowacji,a także do innych koncepcji takich jak: otwarte innowacje, design thinking.
Spis treści
1. Wstęp
2. Popytowe podejście do innowacji jako nowa koncepcja procesu innowacyjnego w firmie
3. Nowe podejście do innowacji
4. Elementy funkcjonowania przedsiębiorstwa istotne z punktu widzenia wdrażania innowacji popytowych
5. Przykłady zastosowania popytowego podejścia do innowacji