Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Europejski sondaż małych i średnich przedsiębiorstw
Pobierz wybrany format publikacji:
Dziewiąta edycja Europejskiego Sondażu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Jest to jedyna coroczna ankieta przeprowadzana na taką skalę dotycząca poziomu optymizmu małych i średnich przedsiębiorstw, w Polsce przeprowadzana po raz czwarty. Raport wskazuje do jakiego stopnia polscy przedsiębiorcy mają nierówny start w stosunku do przedsiębiorców europejskich. Prawie dwa razy więcej polskich przedsiębiorców wskazuje na istotne bariery hamujące rozwój przedsiębiorstw. Najważniejszymi przeszkodami są koszty finansowania działalności, brak dostępu do źródeł finansowania i negatywny wpływ ustawodawstwa.
Spis treści
1 Wprowadzenie
2 Podstawowe wnioski
3 Omówienie wyników ankiety
4 Oczekiwania w biznesie - atmosfera optymizmu
5 Plany na przyszłość - zaufanie rodzi ambicje
6 Eksport - chęć ekspansji
7 E-commerce - zdobywanie nowych rynków
8 Brak wykwalifikowanych pracowników - przeszkoda w rozwoju europejskich małych i średnich przedsiębiorstw
9 Analiza rynku i planowanie - jak zaplanować wzrost?
10 Streszczenie według krajów
11 Wprowadzenie
12 Kwestionariusz 2001 (zarys)
13 Streszczenie według krajów
14 Załączniki
15 Pytania 1a-5b
16 Profil próby