Pomiń nawigację

Europejski sondaż małych i średnich przedsiębiorstw

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2001

Język: PL

ISBN: ISBN 83-88802-07-0

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Dziewiąta edycja Europejskiego Sondażu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Jest to jedyna coroczna ankieta przeprowadzana na taką skalę dotycząca poziomu optymizmu małych i średnich przedsiębiorstw, w Polsce przeprowadzana po raz czwarty. Raport wskazuje do jakiego stopnia polscy przedsiębiorcy mają nierówny start w stosunku do przedsiębiorców europejskich. Prawie dwa razy więcej polskich przedsiębiorców wskazuje na istotne bariery hamujące rozwój przedsiębiorstw. Najważniejszymi przeszkodami są koszty finansowania działalności, brak dostępu do źródeł finansowania i negatywny wpływ ustawodawstwa.

Spis treści

1 Wprowadzenie
2 Podstawowe wnioski
3 Omówienie wyników ankiety
4 Oczekiwania w biznesie - atmosfera optymizmu
5 Plany na przyszłość - zaufanie rodzi ambicje
6 Eksport - chęć ekspansji
7 E-commerce - zdobywanie nowych rynków
8 Brak wykwalifikowanych pracowników - przeszkoda w rozwoju europejskich małych i średnich przedsiębiorstw
9 Analiza rynku i planowanie - jak zaplanować wzrost?
10 Streszczenie według krajów
11 Wprowadzenie
12 Kwestionariusz 2001 (zarys)
13 Streszczenie według krajów
14 Załączniki
15 Pytania 1a-5b
16 Profil próby

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Raport z badania sondażowego wśród małych i średnich firm w Polsce

Raport

Raport z badania sondażowego wśród małych i średnich firm w Polsce

Zobacz
Małe i średnie przedsiębiorstwa a rozwój regionalny

Raport

Małe i średnie przedsiębiorstwa a rozwój regionalny

Zobacz
Polityka państwa wobec sektora MSP we Włoszech

Raport

Polityka państwa wobec sektora MSP we Włoszech

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować