Pomiń nawigację

Autorzy: Anna Szczucka, Stanisław Bienias, Andrzej Jędrzejowski, Katarzyna Lisek, Jan Strycharz

Ewaluacja mid-term projektu pozakonkursowego inno_LAB – Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów

POIR Projekty Inno_LAB dla przedsiębiorców Innowacje StartUp

Rodzaj publikacji: Ewaluacja

Rok wydania: 2020

Język: PL

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Prezentowany raport jest efektem prac nad oceną projektu pozakonkursowego inno_Lab „Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów”. Badanie zostało przeprowadzone w 2019 r. – w połowie okresu wdrażania projektu inno_Lab. Celem badania była ocena trafności modelu realizacji projektu oraz rzeczywistej użyteczności zarówno projektu jak i poszczególnych, realizowanych w jego ramach aktywności.

Wśród najważniejszych wniosków z badania wymienić można:

  • Wyniki badania ewaluacyjnego dają podstawy do wysokiej oceny skuteczności i użyteczności oferowanego w ramach projektu wsparcia. Jednocześnie oferta wsparcia - ze względu na profil działalności Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - jest kierowana przede wszystkim do obecnych lub potencjalnych przedsiębiorców. Chociaż wśród grup odbiorców, do których kierowana miała być oferta inno_LAB wskazani zostali naukowcy i studenci, żadna z dotychczas realizowanych aktywności nie objęła ich wsparciem. Oferta związana z animacją Narodowego Systemu Innowacji nie jest zaadresowana bezpośrednio do jednostek naukowych i przez to nie wykorzystuje potencjału tej grupy.
  • Beneficjenci działań cenią możliwości sieciowania i wymiany doświadczeń w obrębie podobnej kategorii podmiotów. W niektórych przypadkach, animacja w obrębie tych samych grup np. startupów, ale działających w orbicie różnych akceleratorów, miała ograniczony charakter. Podobna obserwacja dotyczy nawiązywania relacji startupów z podmiotami z kategorii małych i średnich firm. Część odbiorców aktywności to osoby fizyczne lub początkujące startupy, którym często brakuje kompetencji networkingowych by w pełni korzystać z możliwości oferowanych przez aktywności.
  • Pełne wykorzystanie Design Thinking w ramach projektowania aktywności sprzyjało wysokiej ocenie efektów ich pilotażowego wdrożenia. Jednocześnie nie było warunkiem niezbędnym uzyskania takiej oceny – w przypadku niektórych aktywności (Scale Up) nie wykorzystano Design Thinking i osiągnięto wysokiej jakości efekty.

Spis treści

  • Wprowadzenie
  • Koncepcja badania
  • Założenia programu inno_lab
  • Realizacja założeń programu na poziomie całego działania
  • Realizacja założeń programu na poziomie poszczególnych aktywności
  • Porównanie skuteczności aktywność i jej przyczyn
  • Wnioski i rekomendacje

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (wrzesień 2025)

Raport

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (wrzesień 2025)

Zobacz
Ukryte zasoby rynku pracy. Działania pracodawców wobec wybranych grup pracowników

Raport

Ukryte zasoby rynku pracy. Działania pracodawców wobec wybranych grup pracowników

Zobacz
Badanie adekwatności działań przewidzianych w FENG w kontekście realizacji zapisów polskich i zagranicznych dokumentów strategicznych

Raport

Badanie adekwatności działań przewidzianych w FENG w kontekście realizacji zapisów polskich i zagranicznych dokumentów strategicznych

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować