Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Profil dojrzałego konsumenta - MMP dostawcą usług dla osób starszych
Pobierz wybrany format publikacji:
W wieku XX i na początku wieku XXI obserwuje się niespotykany w dotychczasowej historii ludzkości proces starzenia się populacji w skali globalnej. Na skutek transformacji demograficznej, polegającej na wzroście długości trwania życia oraz spadku urodzeo doszło do istotnych zmian struktury wieku ludności. Zgodnie z prognozami ekspertów międzynarodowych, globalizacja procesu starzenia się społeczeostw spowoduje zwiększenie się liczby osób w wieku 60+ o 1-1,5 mld na całym świecie, z czego w Polsce o około 6,2 do 7,3 mln, w przeciągu najbliższych 10-20 lat.
Pierwszym elementem podlegającym analizie jest profil dojrzałego konsumenta. Jego określenie zostanie dokonane dzięki analizie danych statystycznych dotyczących takich elementów jak wysokośd dochodu pozostającego do dyspozycji osób w wieku 60+, koszyk ich wydatków, sposób gospodarowania finansami (podstawowe strategie zakupowe oraz oszczędnościowe), sytuacja mieszkaniowa osób starszych oraz analiza dotychczasowej i prognozowanej zmiany demograficznej społeczeostwa polskiego w perspektywie europejskiej i światowej.
Spis treści
1.Wstęp
2 Profil dojrzałego konsumenta
a. Aspekt ekonomiczny
b. Aspekt społeczno-demograficzny
3. Analiza branż pod kątem dostosowania do potrzeb konsumenta dojrzałego
a. Branża farmaceutyczna
b. Branża medyczna
c. Branża medycyny naturalnej
d. Branża kosmetyczna
e. Branża usług opiekuńczych
f. Branża usług rehabilitacyjnych
g. Branża nowoczesnych technologii
h. Branża turystyczna
i. Branża handlowa
j. Branża odzieżowa i obuwnicza
k. Branża rzemieślnicza
l. Branża ubezpieczeniowa
m. Branża edukacyjna
n. Branża kulturalno-rozrywkowa i rekreacyjna
o. Branża motoryzacyjna
4. Określenie grup usług, które mogą byd świadczone na rzecz osób starszych przez mikro i małe przedsiębiorstwa
5. Wnioski i rekomendacje