Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Maciej Dzierżanowski, Józef Chmiel, Agnieszka Tokaj-Krzewska, Anna Forin, Tomasz Brodzicki, Dariusz Chrzanowski, Krystyna Gawlikowska-Hueckel, Jacek Gogłowicz, Anna Hildebrandt, Anna Karaszewska, Arkadiusz Łankowski, Cezary Miżejewsk, Krzysztof Chmielewski
Raport o stanie sektora MSP w Polsce w latach 2000-2001
Seria: Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Rodzaj publikacji: Raport
Rok wydania: 2002
Język: PL
ISBN: 83-88802-47-X
Pobierz wybrany format publikacji:
Mamy przyjemność przedstawić Państwu szóstą edycję Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Raport przygotowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości przy współpracy Ministerstwa Gospodarki jest kontynuacją zapoczątkowanej sześć lat temu inicjatywy Polskiej Fundacji Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Mamy nadzieję, że cykl corocznych Raportów umożliwia Państwu śledzenie rozwoju sektora MSP i zmian w otoczeniu przedsiębiorstw wpływających na ich funkcjonowanie. Poruszane w każdej edycji tematy wiodące odnoszą się do szczególnie istotnych w chwili publikacji. W tym roku, ze względu na ogromne znaczenie czynników technologicznych dla rozwoju firmy i gospodarki w Raporcie wiele uwagi poświęcamy innowacjom, gałęziom zaawansowanym technologicznie w których funkcjonują MSP oraz wykorzystaniu technologii informacyjnych. Zbliżająca się akcesja Polski do Unii Europejskiej skłania również do analizy konkurencyjności małych i średnich firm i ich szansom na jednolitym rynku.
Jak co roku pragniemy prosić Państwa o uwagi i komentarze na temat Raportu i zawartych w nim informacji, wniosków i rekomendacji. Wykorzystamy je podczas przygotowywania kolejnej edycji Raportu.
Spis treści
1. Zmiany makroekonomiczne w latach 2000-2001
2. Stan sektora MSP w 2000 roku. Trendy rozwojowe w latach 1994-2000
3. Polityka wobec MSP
4. Środowisko prawne funkcjonowania MSP w 2001 roku
5. Otoczenie biznesu
6. Alternatywne źródła finansowania rozwoju MSP
7. Konkurencyjność polskich MSP
8. Innowacyjność MSP
9. Małe i Średnie firmy zaawansowanych technologii
10. Internet w firmach sektora MSP
11. Ubezpieczenia majątkowe w działalnoci przedsiębiorstw sektora MSP
12. Postawy społeczne wobec przedsiębiorczoci