Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Zamówienia publiczne w Niemczech w zasięgu polskich przedsiębiorców
Niniejsza publikacja ma na celu dostarczenie polskim przedsiębiorcom podstawowych informacji niezbędnych do skutecznego ubiegania się o udzielenie zamówień publicznych na terenie Niemiec.
Seria: Międzynarodowe Zamówienia Publiczne
Rodzaj publikacji: Poradnik
Rok wydania: 2018
Język: PL
ISBN: 978-83-7633-398-4
Pobierz wybrany format publikacji:
Potencjał, jaki niosą z sobą zamówienia publiczne w Niemczech, jest obecnie wprost niebywałą szansą dla polskich firm rozszerzenia ich możliwości operacyjnych w biznesie. Niemcy jako federacja, poszczególne kraje związkowe oraz gminy nabywają w drodze tych procedur towary i usługi oferowane przez niemalże wszystkie branże gospodarki. Począwszy od nabywania usług budownictwa naziemnego i głębokościowego aż po zakup przedmiotów użytku codziennego. Łączna wartość rozpisanych 2,5 miliona zamówień wynosi 300 miliardów euro. Tworzy to szanse dla polskich przedsiębiorców do zaistnienia nie tylko w toczących się w całej Europie procedurach zamówieniowych rozpisanych przez instytucje publiczne, ale także w postępowaniach narodowych.
Niestety nader często polscy przedsiębiorcy mają liczne obawy przed wzięciem udziału w postępowaniu z zakresu zamówień publicznych w Niemczech. Ten, kto chce odnieść sukces na zagranicznym rynku publicznym, musi być w stanie dostosować się do zastanych tam reguł gry. W tym kontekście niemieckie formalności i przepisy, których należy dochować, wydają się polskim przedsiębiorcom niemożliwymi do pokonania przeszkodami na drodze do zwieńczonego sukcesem udziału w tamtejszym postępowaniu z zakresu zamówień publicznych. Nawet jeśli dojdzie do przedstawienia oferty, praktyka pokazuje, że, niestety, wskutek błędów formalnych dochodzi do wykluczenia polskiego przedsiębiorcy z grona oferentów.
Niniejsza publikacja ma zatem za cel przybliżyć polskiemu przedsiębiorcy istotne podstawy systemu niemieckich zamówień publicznych. Powinna ona jednocześnie jako przewodnik ułatwiać wykonanie pierwszych kroków w biznesie związanym z zamówieniami publicznymi w Niemczech.
Przedsiębiorcom, którzy już biorą udział w postępowaniach niemieckich, niniejsza publikacja niech służy jako kompendium wiedzy w zakresie ewentualnych pytań merytorycznych.
Roland Fedorczyk, LL.M.
Dyrektor Działu Prawo i Podatki
AHK – Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa
Spis treści
Rozdział 1. Niemiecki rynek zamówień publicznych
Rozdział 2. „Gąszcz” przepisów
Rozdział 3. Zamawiający
Rozdział 4. Udział polskich wykonawców w niemieckich zamówieniach publicznych
Rozdział 5. Poszukiwanie ogłoszeń o zamówieniach
Rozdział 6. Cyfryzacja zamówień publicznych (e-vergabe)
Rozdział 7. Przedmiot zamówienia
Rozdział 8. Tryb postępowania
Rozdział 9. Podział zamówienia na części
Rozdział 10. Analiza dokumentacji przetargowej
Rozdział 11. Komunikacja z zamawiącym
Rozdział 12. Kryteria udziału w postępowaniu
Rozdział 13. Prekwalifikacja na roboty budowlane
Rozdział 14. Oferta
Rozdział 15. Uzupełnianie dokumentów
Rozdział 16. Odrzucenie oferty
Rozdział 17. Wybór najkorzystniejszej oferty
Rozdział 18. Treść umowy
Rozdział 19. Środki ochrony prawnej
Rozdział 20. Najważniejsze różnice
Rozdział 21. Podsumowanie
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować