Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Bartosz Krapiński, Małgorzata Rybacka, Paweł Szlachta, Stanisław Szultka
Klastry w sektorach kreatywnych - motory rozwoju miast i regionów
Podręcznik Klastry w sektorach kreatywnych – motory rozwoju miast i regionów poświęcony jest roli i specyfice funkcjonowania klastrów w branżach takich, jak reklamowa, poligraficzna, wydawnicza czy medialna. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla obecnych i przyszłych koordynatorów inicjatyw klastrowych, a poruszona tematyka może zainteresować i zainspirować wszystkich przedstawicieli sektora kreatywnego.
Pojęcie sektorów kreatywnych (zwanych także przemysłami kreatywnymi) obejmuje sektor gospodarki, który, opierając się na twórczości i umiejętnościach, generuje nowe pomysły rozpowszechniane i dostarczane na rynek w postaci towarów (np. filmów, muzyki) i usług (np. projektowania, pisania scenariuszy). Podmioty działające w sektorach kreatywnych wykazują silną skłonność do koncentrowania się na obszarach o sprzyjających warunkach, tworząc w ten sposób klastry.
Spis treści
1. Sektory kreatywne jako motory rozwoju miast i regionów
2. Specyfika rozwoju klastrów w sektorach kreatywnych
3. Budowanie współracy w kalstrach w branżach kreatywnych
4. Klastry i inicjatywy klastrowe w branżach kreatywnych w Polsce i Europie
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować
Raport
Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)
Ewaluacja
Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI
Ewaluacja
Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020