Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Mirosława Płyta, Włodzimierz Dzierżanowski, Józef Chmiel, Małgorzata Skrzek-Lubasińska, Krzysztof Berger, Maciej Grabowski, Natalia Letki, Grażyna Gęsicka, Bogdan Cichomski, Beata Cywińska-Stachowicz, Zofia Pawłowska, Adam Saffer, Justyna Sosnowska, Aleksander Surde
Raport o stanie sektora MSP w Polsce w latach 1995-1996
Seria: Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Rodzaj publikacji: Raport
Rok wydania: 1997
Język: PL
ISBN: 83-904677-4-7
Wydawca: Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw
Pobierz wybrany format publikacji:
Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce jest to pierwsza publikacja w Polsce, przedstawiająca tak obszerny zestaw danych i analiz dotyczących różnych aspektów funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw w naszym kraju. Raport został przygotowany przez Polską Fundację Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw we współpracy z programem GEMINI - PEDS, finansowanym przez Amerykańską Agencję Rozwoju Międzynarodowego (USAID), przy wykorzystaniu badań prowadzonych przez szerokie grono specjalistów.
Sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest już obecnie jednym z podstawowych elementów polskiej gospodarki. Wraz ze zmniejszaniem dystansu dzielącego nas od państw o rozwiniętej gospodarce rynkowej jego rola będzie wzrastać. Analiza stanu i trendów rozwojowych tego sektora jest więc niezbędnym składnikiem badań nad gospodarką kraju. Jest ona tym bardziej ważna, że dobra znajomość problematyki MSP jest niezbędna dla kształtowania skutecznej polityki wobec tego sektora.
Spis treści
1 . Stan sektora małych i średnich przedsiębiorstw w 1995 r .
2. Bariery rozwoju przedsiębiorczości w latach 1995-1996
3. Polityka wobec MSP
4. Zmiany prawne wprowadzone w latach 1995 i 1996 wpływające na prowadzenie działalności gospodarczej przez małe i średnie przedsiębiorstwa
5. Organizacje reprezentujące przedsiębiorców
6. Otoczenie biznesu
7. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw
8. Wnioski i rekomendacje