Pomiń nawigację

Autorzy: Anna Tarnawa, Przemysław Zbierowski, Robert Zakrzewski, Anna Skowrońska, Iwona Krysińska, Melania Nieć, Milena Gojny-Zbierowska

Survey Report: Global Entrepreneurship Monitor Poland 2024

Rodzaj publikacji: Report

Rok wydania: 2024

Język: EN

ISBN: 978-83-7633-517-9

Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

We invite you to read the 13th edition of the GEM Poland Report presenting the picture of entrepreneurship in Poland against the background of European and global countries, based on data obtained as part of the international research project Global Entrepreneurship Monitor.

As every year, the report presents key data showing the formation of the perception of entrepreneurs by the Polish society, the change in the intention to set up companies and the actual business activity of Poles, as well as the reasons for people to start a business or withdraw from business activity, as well as touches on the topic of entrepreneurship of women and men. Once again (since 2021), the topics of digitalization and sustainable development have been discussed. The data from the quantitative study were enriched with expert assessments of the conditions of entrepreneurship. Among the areas assessed are e.g. issues related to financing, business support policy, research and development, as well as women's entrepreneurship, digitalisation and sustainable development. The report also includes a separate chapter devoted to startups.

We warmly invite you to read the Report!

Spis treści

Detailed table of contents:

Key findings from the GEM Poland 2024 Report

  1. About the GEM study
  2. Entrepreneurship in Poland in 2023

2.1. Poles’ perception of entrepreneurship

2.2. Poles on their environment, skills and plans for setting up a business

2.3. Level of entrepreneurial activity

2.4. Motivation for starting a business

2.5. Male and female entrepreneurship

2.6. Entrepreneurship in age groups

2.7. Enterprises’ attitude to sustainability and social responsibility

2.8. Digitalisation of enterprises

  1. Conditions for entrepreneurial development

3.1. Startup opportunities

3.2. Public policy and support

3.3. Research and development, knowledge and technology transfer

3.4. Cultural and social norms

3.5. National Entrepreneurship Context Index (NECI)

3.6. UN Sustainable Development Goals

3.7. Women’s entrepreneurship

3.8. Conclusions

  1. Special topic – startups in Poland

4.1. Social understanding of the concept of a startup – Poles’ definition of startups

4.2. The concept of a startup in the opinion of business owners

4.3. Expert assessment of the conditions for startup development

4.4. Conclusions

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)

Raport

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (październik 2024)

Zobacz
Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI

Ewaluacja

Efekty pracy wykonanej przez ekspertów i generatywną AI

Zobacz
Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020

Ewaluacja

Ewaluacja efektów wsparcia w ramach II osi priorytetowej Nowoczesna Infrastruktura Transportowa POPW 2014-2020

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować