Pomiń nawigację

Bariery hamujące rozwój i globalizację e-usług

Seria: Wspieramy e-biznes

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2009

Język: PL

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Badanie zapotrzebowania na działania wspierające rozwój usług świadczonych elektronicznie (e-usług) przez przedsiębiorstwa mikro i małe.

Spis treści

1. Bariery hamujące rozwój e-usług oraz bariery globalizacji przedsięwzięć internetowych z zakresu świadczenia e-usług
2. Bariery hamujące rozwój e-usług na podstawie badań jakościowych
2.1. Koszty rozpoczęcia działalności gospodarczej − bariera dotycząca zarówno e-przedsiębiorców, jak i przedsiębiorców z całego sektora MSP
2.2. Problemy w zatrudnieniu fachowców z sektora e-usług i elastyczności w zatrudnieniu − bariera charakterystyczna dla sektora e-usług
2.3. Brak zaufania społeczeństwa do e-przedsiębiorców − bariera charakterystyczna dla sektora e-usług
2.4. Zagrożenia płynące z Internetu − bariera charakterystyczna dla sektora e-usług
2.5. Bariery prawne − bariera dotycząca zarówno e-przedsiębiorców, jak i przedsiębiorców z całego sektora MSP
2.6. Biurokracja − bariera dotycząca zarówno e-przedsiębiorców, jak i przedsiębiorców z całego sektora MSP
2.7. Bariery technologiczne i wykluczenie cyfrowe − bariera charakterystyczna dla sektora e-usług
2.8. Bariery związane z prowadzeniem działalności gospodarczej − bariery dotyczące zarówno e-przedsiębiorców, jak i przedsiębiorców z całego sektora MSP
3. Bariery globalizacji przedsięwzięć internetowych z zakresu świadczenia e-usług (bariery w świadczeniu
e-usług poza terytorium RP) na podstawie badań jakościowych
3.1. Bariera językowa
3.2. Bariery związane z niewiedzą i brakiem świadomości przedsiębiorców w zakresie podatków i ceł
3.3. Bariery inwestycyjne
4. Bariery i czynniki mające wpływ na rozwój sektora e-usług w Polsce (badanie ilościowe)
4.1. Bariery rozwoju sektora
4.2. Czynniki mające wpływ na rozwój sektora e-usług
4.3. Rola państwa w rozwoju sektora
5. Wnioski
5.1. Bariery globalizacji przedsięwzięć internetowych z zakresu świadczenia e-usług (bariery w świadczeniu
e-usług poza terytorium RP)
5.2. Bariery hamujące rozwój e-usług

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

E-usługi - definicja i przykłady

Raport

E-usługi - definicja i przykłady

Zobacz
Motywy rozpoczęcia działalności w sferze e-usług

Raport

Motywy rozpoczęcia działalności w sferze e-usług

Zobacz
Działania stymulujące rozwój e-usług i produktów cyfrowych

Raport

Działania stymulujące rozwój e-usług i produktów cyfrowych

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować