Pomiń nawigację

Autorzy: Anna Tarnawa, Przemysław Zbierowski, test test1, Robert Zakrzewski, Anna Skowrońska, Agata Kosińska

GEM Polska 2022. Raport z badania przedsiębiorczości

Seria: GEM

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2022

Język: PL

ISBN: 978-83-7633-477-6

Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Przekazujemy Państwu 11tą już edycję Raportu GEM Polska, opisującego zjawisko jakim jest przedsiębiorczość w Polsce na tle państw Europy i świata, w oparciu o dane pozyskane w ramach międzynarodowego projektu badawczego Global Entrepreneurship Monitor.

 Jak co roku znajdą w nim Państwo informacje o zachowaniach i aspiracjach przedsiębiorczych Polaków, nastawieniu naszego społeczeństwa do przedsiębiorczości, a także ocenę uwarunkowań powstawania i rozwoju przedsiębiorstw w naszym kraju. Osobny rozdział poświęcony jest startupom i determinantom ich wzrostu.

 Nowymi wątkami w raporcie są: cyfryzacja przedsiębiorstw, zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna firm, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości kobiet oraz wpływ pandemii na działalność przedsiębiorstw, politykę rządu i startupy.

 Serdecznie zapraszamy do lektury!

Spis treści

Kluczowe wnioski z Raportu GEM Polska 2022 

O badaniu GEM

Przedsiębiorczość w Polsce w drugim roku pandemii

  • Postrzeganie przedsiębiorczości przez Polaków
  • Polacy o otoczeniu, własnych umiejętnościach i planach dotyczących założenia firmy
  • Poziom przedsiębiorczości
  • Motywy zakładania działalności gospodarczej
  • Dążenie do wzrostu młodych firm przez tworzenie nowych miejsc pracy
  • Internacjonalizacja
  • Przedsiębiorczość kobiet i mężczyzn
  • Intraprzedsiębiorczość
  • Stosunek przedsiębiorstw do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej
  • Wpływ pandemii na digitalizację przedsiębiorstw

Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości

  • Szanse na start
  • Polityka i wsparcie publiczne
  • Badania i rozwój, transfer wiedzy i technologii
  • Normy kulturowe i społeczne
  • Krajowy Wskaźnik Uwarunkowań Przedsiębiorczości (NECI – National Entrepreneurship Context Index)
  • Wpływ pandemii COVID-19 na przedsiębiorczość i politykę rządu
  • Przedsiębiorczość kobiet
  • Podsumowanie

Temat specjalny – Startupy w Polsce w dobie pandemii COVID-19

  • Założenia metodologiczne
  • Charakterystyka osób oraz ich przedsięwzięć przed pandemią COVID-19 i w jej trakcie
  • Czynniki i bariery rozwoju młodych firm
  • Startupy a pandemia COVID-19
  • Ekspercka ocena uwarunkowań rozwoju startupów
  • Podsumowanie

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (wrzesień 2025)

Raport

Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań (wrzesień 2025)

Zobacz
Ukryte zasoby rynku pracy. Działania pracodawców wobec wybranych grup pracowników

Raport

Ukryte zasoby rynku pracy. Działania pracodawców wobec wybranych grup pracowników

Zobacz
Badanie adekwatności działań przewidzianych w FENG w kontekście realizacji zapisów polskich i zagranicznych dokumentów strategicznych

Raport

Badanie adekwatności działań przewidzianych w FENG w kontekście realizacji zapisów polskich i zagranicznych dokumentów strategicznych

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować